آفتاب

اعلام حمایت اتحادیه عرب از عملیات آزادسازی موصل

اعلام حمایت اتحادیه عرب از عملیات آزادسازی موصل

ایرنا نوشت: اتحادیه عرب روز دوشنبه اعلام کرد که در نبرد آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش، به طور کامل از عراق حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، اتحادیه عرب ضمن حمایت کامل از عراق در نبرد آزادسازی موصل خواستار اتخاذ تمام تدابیر ممکن برای حفظ جان شهروندان شد.

محمود عفیفی سخنگوی رسمی اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای گفت: احمد ابو الغیط بر حمایت کامل از دولت و مل عراق در نبرد آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش تاکید می کند و امیدوار است که این عملیات با موفقیت به اتمام برسد و این شهر تاریخی به کشور عراق بازگردد.

عفیقی افزود: عملیات آزادسازی موصل گامی مهم در مسیر ریشه کن کردن خطر ناشی از گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی و افراطی در عراق است که این امر نیازمند اتخاذ اقدامات ملموس و سریع در همکاری و هماهنگی میان کشورهای عربی برای مبارزه با فعالیت های تروریستی داعش علیه انسان های بی گناه است.

عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات بامداد امروز (دوشنبه) آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند و نیروهای واکنش سریع نیز به 6 کیلومتری جنوب این شهر رسیده اند.

الحشد الشعبی نیز اعلام کرد که برای اولین بار از موشک های لرزاننده برای تخریب تونل ها و سنگرهای زیر زمینی بتنی در جنگ علیه داعش استفاده کرده است.

براساس گزارش های دریافتی، در ساعات اولیه نبرد موصل در روز دوشنبه ده ها روستا در محورهای خازر و الکویر در شرق و جنوب شرق موصل آزاد شد و درگیری ها در برخی محورها از شدت بیشتری برخوردار است.

درباره طول زمان عملیات از سوی منابع مختلف عراقی و خارجی ، زمان های مختلفی عنوان می شود، به طوری که برخی اعلام کرده اند که تا دو هفته به طول می انجامد و برخی نیز بین 2 تا 4 ماه پیش بینی می کنند.

49311

کد N1524283

وبگردی