آفتاب

وقف نامه بزرگترین موقوفه فاطمی در خراسان رضوی رونمایی شد

وقف نامه بزرگترین موقوفه فاطمی در خراسان رضوی رونمایی شد

مشهد- ایرنا- پیش نویس وقف نامه بزرگترین موقوفه حضرت فاطمه زهرا (س) در خراسان رضوی روز دوشنبه طی مراسمی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: اقدامات مطلوبی در راستای ایجاد موقوفات حضرت زهرا (س) برای ترویج فرهنگ فاطمی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در حال انجام است که شایسته تقدیر می باشد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: بسیاری از روستاها و مناطق محروم در این استان موقوفاتی برای عزاداری اهل بیت (ع) دارند که اگر این موقوفات نبود عزاداری ها ادامه پیدا نمی کرد.
وی با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در مشهد اظهار کرد: هم اکنون با وقف مجتمع بزرگ به عنوان موقوفه حضرت زهرا (س) برگزاری این اجتماع به صورت یکپارچه نهادینه شده است.
وی این موقوفه را ضامن اجرایی برای ماندگار شدن شعائر حضرت زهرا (س) دانست و اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده شاهد افزایش موقوفات برای توسعه شعائر دینی در خراسان رضوی باشیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تاکنون 20 هزار موقوفه در خراسان رضوی ثبت شده که موقوفات مربوط به حضرت زهرا (س) کمتر از یک درصد می باشد.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: برای جبران این کمبود مجتمع ساخته شده در زمینی به مساحت یکهزار و 54 متر مربع با زیربنای دو هزار و 276 متر مربع شامل 15 واحد تجاری و 27 واحد مسکونی با نام مجتمع 'مهر فاطمی' در خیابان صاحب الزمان (عج) مشهد از طریق تسهیلات قرض الحسنه خریداری و به نام موقوفه حضرت زهرا (س) ثبت شد.
وی با بیان اینکه ارزش این موقوفه 150 میلیارد ریال است، اظهار کرد: پیش نویس وقف نامه مشارکتی مزبور به نیت حمایت و کمک به برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی و جشن های سالروز ولادت حضرت زهرا (س) تنظیم شده است.
وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در وقف نامه مشارکتی مزبور با واگذاری 320 هزار سهم از موقوفه حضرت زهرا (س) به کسانی که مایل به مشارکت در این وقف هستند، نسبت به ترویج فرهنگ 'همه واقف باشیم' اقدام کرده است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1524206

وبگردی