آفتاب

رییس اتاق بازرگانی اصفهان: گردشگری، بهترین بخش برای سرمایه گذاری چینی هاست

رییس اتاق بازرگانی اصفهان: گردشگری، بهترین بخش برای سرمایه گذاری چینی هاست

اصفهان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سرمایه گذاران چینی می توانند در صنعت گردشگری اصفهان بعنوان مزیت برتر این استان بویژه در زمینه هتل سازی سرمایه گذاری کنند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سیدعبدالوهاب سهل آبادی در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی اصفهان با اتحادیه بین المللی جاده ابریشم افزود: تبلیغات منفی بسیاری تاکنون علیه ایران انجام شده است که با برقراری سفرهای گردشگری می توان این ذهنیت منفی را به ذهنیتی واقعگرا تغییر داد.
وی اظهار کرد: احیاء جاده ابریشم فرصت مناسبی برای برقراری روابط اقتصادی بین کشورها بویژه شهرهای عضو این اتحادیه است و باید از این فرصت بهره برداری کرد.
رییس شورای بازرگانی اتحادیه بین المللی جاده ابریشم نیز در این دیدار گفت: با برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم و حضور اصفهان در این کنفرانس، راه های همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری کشورهای عضو اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت.
'هو لین چیت'(Hui Lin Chit)، ایجاد پل ارتباطی بین سرمایه گذاران کشورهای عضو جاده ابریشم را مهمترین راهبرد پیش روی این اتحادیه برشمرد و گفت: برقراری ارتباط اقتصادی می تواند به روابط فرهنگی و سیاسی کشورهای عضو کمک کند.
وی اظهار کرد: برداشت دیگری از ایران داشتیم ولی برخورد مهمان نوازانه و فرهنگ مدارانه ایرانیان با گردشگران و هیات های خارجی باعث تغییر نگرش منفی ایجاد شده ناشی از تبلیغات غلط و غیرواقعی در ما شد.
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: کشور چین یکی از شرکای بزرگ اقتصادی ایران به شمار می آید و می توان شاهد افزایش سطح مبادلات در زمینه های مختلف بود.
وی، اصفهان را قطب نساجی و صنایع دستی ایران برشمرد و گفت: اصفهان می تواند زمینه سرمایه گذاری مشترک برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران چینی را فراهم سازد.
رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان، برقراری روابط بانکی بین ایران و چین را مهمترین اقدام برای توسعه تجارت دو کشور برشمرد و گفت: اعلام آمادگی چندین بانک چینی برای برقراری روابط بانکی، نقطه عطفی در روابط اقتصادی ایران و چین است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
اصفهان یکی از نامزدهای پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 است.
د/6027/6994 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشار: محمدرضا شکراللهی
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
کد N1524160

وبگردی