آفتاب

مدیر بهبود تغذیه وزارت بهداشت: آمار سوءتغذیه کودکان 50درصد کاهش یافته است

مدیر بهبود تغذیه وزارت بهداشت: آمار سوءتغذیه کودکان 50درصد کاهش یافته است

گرگان - ایرنا- مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اقدامات انجام شده و با همکاری نهضت سواد آموزی، طی 3 سال گذشته آمار سوء تغذیه کودکان در کشور 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از استانداری گلستان، زهرا عبداللهی روز دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان در گرگان بدون بیان آمار دیگری در این بخش، اظهار کرد: معتقدیم کودکان باید رفتارهای غذایی درست را در مهدهای کودک بیاموزند که در این زمینه نیاز به همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی کشور داریم.
وی افزود: هم اکنون برنامه غنی سازی آرد مصرفی خبازان با آهن و اسید فولیک در سراسر کشور در دست اجرا می باشد و بعد از دو سال از آغاز اجرای این طرح شاهد کاهش درصد زیادی از بیماریهای ناشی از کمبود آهن و کم خونی بوده ایم.
مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به اینکه مشکل کمبود ویتامینD در کشور ما زیاد است به دنبال اجرای طرحی هستیم که کارخانه های شیر را موظف به غنی سازی محصولات خود با این ویتامین مفید می کند.
به گفته وی؛ اجرای طرح غنی سازی تولیدات با ویتامین D هزینه ای برای کارخانه های محصولات لبنی در بر نخواهد داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این جلسه گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت های مالی درحوزه بهداشت و درمان درخشان بوده و در استان گلستان طی سه سال گذشته، افزایش حدود 100 درصدی تخت های بیمارستانی را شاهد بوده ایم.
علی اصغر طهماسبی افزود: در این مدت 14 پروژه احداث و تکمیل مراکز خدمات جامع سلامت انجام، 6 پروژه مرکز بهداشتی در شهرها و روستاها به بهره برداری رسید و ساخت 86 خانه بهداشت و 379 پروژه تعمیر، توسعه و تکمیل مراکز و خانه های بهداشت استان اجرا شده است.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان اضافه کرد: عملکرد استان در کنترل و مقابله با برخی بیماری های همچون سالک و التور و کاهش آن نیز مثبت بوده است، ضمن اینکه تشدید کنترل های بهداشتی روی تفرجگاهها و اماکن عمومی بویژه در ایام تعطیلات و سفرهای مردم، از دیگر اقدامات در حوزه سلامت و امنیت غذایی بوده است.
وی همچنین به فعالیت کشتارگاه های دام اشاره کرد و گفت: کشتارگاه دام غیربهداشتی درعلی آبادکتول فعالیت دارد که باید هر چه سریع تر این محل تعطیل و کشتار دام این منطقه در کشتارگاه صنعتی انجام شود.
1648
**انتشار دهنده: پری سالارنیا
کد N1524009

وبگردی