آفتاب
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت خبر داد

منطبق نبودن با تحولات فناوری، مشکل اصلی واحدهای صنعتی نیمه فعال

منطبق نبودن با تحولات فناوری، مشکل اصلی واحدهای صنعتی نیمه فعال

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ربط دادن تمام مسائل واحدهای صنعتی به کمبود نقدینگی را امری اشتباه خواند و مشکل اصلی این واحدها را در به روز نبودن و منطبق نشدن با تحولات فناورانه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر 'رمضانعلی صادق زاده' روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: برخی افراد، ریشه اصلی مشکلات واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد کشور را در کمبود منابع مالی می دانند و در ساده ترین راه حل، اعطای تسهیلات به این واحدها را پیشنهاد می دهند.
وی افزود: هرچند دولت اخیرا برای کمک به واحدهایی صنعتی که مشکل نقدینگی دارند، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفت و به طور متوسط به هر واحد صنعتی، دو میلیارد تومان پرداخت شد ولی باید این نکته را درنظر گرفت که مشکل اصلی این واحدها در جای دیگری است.
صادق زاده تصریح کرد: در دنیای امروز، صنایعی قادر به ادامه حیات و رقابت در عرصه های داخلی و بین المللی هستند که به فناوری های جدید مجهز باشند و در غیراین صورت همانند صنایع نساجی ما عرصه رقابت را واگذار می کنند.
استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رسوخ فناوری های تولید شده در دانشگاه ها، پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری کشور را یک ضرورت خواند و گفت: با توجه به همین ضرورت، ارتباط تنگاتنگی میان وزارتخانه های صنعت و علوم شکل گرفته است.
وی به فعالیت دو هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور اشاره کرد و گفت: حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان، اقدامی ارزشمند و قابل قدردانی است ولی ما باید فراتر از این عمل کنیم و در عرصه ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان صنعتی ورود کنیم.
صادق زاده تاکید کرد: معتقدیم علم و فناوری که در مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی تولید می شود، نباید صرفا جنبه تولید علم و حرکت در مرزهای دانش را داشته باشد بلکه باید جنبه کاربردی داشته و قادر به پاسخگویی به نیازهای صنایع باشد.
علمی**1055
خبرنگار: زینب کارگر**انتشاردهنده: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1523960

وبگردی