آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

انقلاب اسلامی مذهب تشیع را به یک جریان فکری قدرتمند تبدیل کرد

انقلاب اسلامی مذهب تشیع را به یک جریان فکری قدرتمند تبدیل کرد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی ایران، مذهب تشیع را به یک جریان فکری قدرتمند و پایگاه ترویج و گسترش آرمان های اهل بیت(ع) در جهان تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در اجتماع دانشگاهیان عاشورایی در محل مصلی بیت المقدس اراک، افزود: مذهب تشیع در گذشته از جایگاه ویژه و قدرتمندی برخوردار نبود و اسلام ناب محمدی(ص) در گرو فعالیت های اهل تسنن بود و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 1357، جان تازه ای به این مذهب بخشید.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار مذهب تشیع در سراسر جهان شناخته شده است، چرا که علما و نخبگان فکری و مذهبی زحمات زیادی را در راستای تشریح و تبیین سیره اهل بیت(ع) متحمل شدند و در 37 سال گذشته توانستند به عنوان احیاگران این مذهب نقش آفرینی کنند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه اراک اضافه کرد: دشمنان مذهب تشیع و انقلاب اسلامی ایران از هر ابزاری برای ضربه زدن و مخدوش کردن چهره آن استفاده می کنند و یکی از تکالیف ویژه برای ملت سلحشور ایران اسلامی این است که با برپایی آیین های عزاداری و انعکاس آن از سوی رسانه ها در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارند.
وی گفت: گروه های مرجع فکری و مذهبی جامعه وظیفه دارند آرمان های حضرت سیدالشهدا(ع) و نهضت عاشورا را به خوبی درک کنند و در کلاس های دانشگاهی و کرسی های مبتنی بر بحث های متفکرانه به دانشجویان و قشر جوان کشور انتقال دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اساتید دانشگاه ها و جامعه روحانیت تشیع باید بدانند که اگر نسبت به انعکاس آرمان های اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) کوتاهی کنند، دشمنان از هر فرصتی با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ایجاد انحراف در باورهای عزاداری ها در جامعه نفوذ پیدا کرده و ضربات جبران ناپذیری بر اعتقادات جوانان این مرز و بوم وارد می کنند.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه دختران باید حضرت زینب(س) و پسران نیز حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان الگوی رفتاری و اخلاقی خود انتخاب کنند، بیان کرد: قشر جوان ایران اسلامی باید بداند که دشمنان نظام اسلامی هیچ گاه دست از توطئه پراکنی بر علیه ایران اسلامی بر نمی دارند و کسب علم، اخلاق، معرفت، آمادگی نظامی، فرهنگی و اقتصادی باید سرلوحه امور قرار گیرد.
امام جمعه اراک اضافه کرد: نهضت عاشورا و قیام حسینی حاوی پیام های اخلاقی و معنوی متعددی است که باید در عزاداری ها بیشتر به آنها پرداخت که از جمله مهمترین آن امر به معروف و نهی از منکر است که ضرورت دارد برای نسل جوان وجامعه بیش از گذشته بازگو شود.
به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش های عاشورایی و حسینی استوار شده، بنابراین اساتید دانشگاه ها و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا به کار بندند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: حضور مردم در آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد، نهادینه کردن فرهنگ ناب حسینی است که این مهم وظیفه اصلی نخبگان دانشگاهی است.
3017/ 6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشاردهنده: مژگان حیدری*
کد N1523928

وبگردی