آفتاب

طرح تعالی مدیریت در 14 هزار مدرسه کشور اجرا می شود

طرح تعالی مدیریت در 14 هزار مدرسه کشور اجرا می شود

بوشهر- ایرنا- معاون آموزشی دفتر متوسطه اول و دبیر کارگروه تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه گفت: این طرح امسال در 14 هزار مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دوم کشور اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، مرضیه مسگر زاده روز دوشنبه در همایش تعالی مدیریت مدرسه در بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده افرایش مدارس مجری طرح تعالی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
وی با بیان اینکه امسال سومین سال متوالی اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در کشور است ادامه داد: پارسال این طرح در هفت هزار و 900 مدرسه کشور اجرا شد.
مسگرزاده اظهار کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه بعنوان برنامه ای ملی و راهبردی برای همه دوره های تحصیلی در کشور اجرا می شود.
وی افزود: تلاش می شود در قالب برنامه تعالی مدیریت مدرسه کیفیت بخشی به مدرسه های کشور هدیه و کیفیت امور آموزشی و پرورشی ارتقا یابد.
دبیرکارگروه تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه گفت: طرح تعالی مدیریت براساس مبانی و مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگاهی تحول نگر و تحول گرا برای تبدیل مدرسه به سازمانهای یادگیرنده اجرا می شود.
مسگرزاده افزود: در قالب این طرح دیوارها و حصارهای ظاهری برداشته و همه مدرسه ها از هم می آموزند و به هم آموزش می دهند.
وی یادآور شد: همچنین در این طرح همه دانش آموزان، کارکنان، اولیای دانش آموزان، نهادهای اجتماعی و محلی در مدارس احساس هویت و مالکیت و در امر برنامه ریزی، اجرا و نظارت مشارکت می کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه باید به مجموعه ای تصمیم گیر، خودارزیاب، پاسخگو به ارزیابی بیرونی، تعالی بخش، مشارکت جو و مسئولیت پذیر تبدیل شود که با اجرای طرح تعالی مدرسه برای نزدیک شدن به این دیدگاه تلاش می شود.
وی گفت: برهمین اساس مدرسه با دیدگاه برنامه محور برنامه یکسال خود را براساس شاخصهای تعیین شده تنظیم و برهمین اساس برای اجرا اقدام، با خود ارزیابی نقطه شکاف برنامه خود با برنامه اصلی را مشخص و با بهبود روشها برای جبران عقب ماندگی برنامه ریزی می کند.
مسگرزاده افزود: هدف از اجرای طرح تعالی تغییر باورها و نگرشها و القای فرهنگ جدید به مدرسه هاست.
وی تاکید کرد: اجرای این برنامه زمان بر و باید آرام و تدریجی اجرا و از هرگونه شتاب در نحوه اجرا باید اجتناب شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: زمینه سازی برای دستیابی به استانداردهای آموزشی و مدیریتی در مدرسه ها، زمینه سازی به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، حرکت به سوی نهادینه سازی نگاه تعالی بخش در فرایندهای مدیرتی از جمله هدفهای طرح تعالی مدیریت مدرسه است.
ناصر کرمی افزود: ایجاد وفاق سازمانی از طریق توسعه فرهنگ کارگروهی در مدرسه، ترویج و تقویت سیستم خود ارزیابی برای بهبود و تعالی عملکرد مدیریت در مدرسه، افزایش انگیزه مدیران و دیگر کارکنان برای بهبود عملکرد، توسعه و تقویت مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیا در امر راهبری و مدیریت مدرسه از جمله دیگر هدفهای این طرح است.
وی اظهار کرد: برپایه چشم انداز 1404، مدرسه جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه، کانون عرضه خدمات و فرصت های تعلیم و تربیت، زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت از سوی دانش آموزان و تکوین و تعالی پیوسته هویت آنان براساس نظام معیار اسلامی در چارچوب فسلفه و رهنامه نظام تعلیم و تربیت رسمی است.
کرمی گفت: امسال طرح تعالی مدیریت در 104مدرسه درسطح 166 آموزشگاه استان بوشهر اجرا می شود.
6047/6043**خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
کد N1523917

وبگردی