آفتاب

پیکر سعید کشن‌فلاح تشییع شد

پیکر سعید کشن‌فلاح تشییع شد

ایلنا: تشییع پیکر سعید کشن فلاح، کارگردان تئاتر صبح امروز از مقابل حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هنرمندان بسیاری صبح امروز در محوطة حوزه هنری تهران دورهم جمع شدند و به صحبت درباره سعید کشن فلاح و فعالیت‌های ماندگار و مؤثر او در عرصه تئاتر پرداختند.

 تاجبخش فنائیان در توصیف این هنرمند، گفت: سعید کشن فلاح مثل همه ما زندگی کرد؛ مهربانی و نامهربانی کرد و مهربانی و گاهی نامهربانی‌ها دید اما پاک بود و زحمتکش. کسی که برای خانواده‌اش تا آخرین لحظه زندگی‌اش کار می‌کند، لابد جامعه‌اش را هم فراموش نمی‌کند و خیرخواه و وفادار و مرد است.

فنائیان با بیان اینکه "سعید کشن فلاح به خانواده‌اش خیلی عشق می‌ورزید و خانواده‌اش دوستش داشتند و دارند" گفت: همسر کشن فلاح می‌گفت او روز به روز زیباتر می‌شد؛ حتما همینطور بوده و فقط أیشان بوده که زیبایی‌های سعید کشن فلاح را دیده است. همه شما آنقدر مهربان و دوست داشتی و بامعرفت هستید که در تشییع جنازه این مرد شرکت کرده‌اید.

تاجبخش فنائیان ادامه داد: به نظرم، خداوند از گناهان کوچکش می‌گذرد به خاطر خوبی‌های بزرگش.

محمود عزیزی نیز در این مراسم، گفت: وقتی نزدیک به چهار دهه تاریخ معاصر را در هرجایی از زمینه تئاتر، آموزش و راه‌اندازی نگاه می‌کنیم ردپای سعید کشن فلاح آنجا قرص و محکم است.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون، سعید کشن فلاح را یکی از ستون‌های مستحکم چهار دهه فعالیت هنرهای نمایشی در آموزش و راه‌اندازی خواند که ردپای این مرد پاک و دوست داشتند در آنها وجود دارد و گفت: امیدوارم هر از گاهی یاد بگیریم ذهن‌هایمان را شستشو دهیم؛ طبیعی است که وقتی کسی در مسىولیت و مدیریت جایی قرار می‌گیرد نمی‌توانیم همه منتفع شویم، حتما سهم ما نبوده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: سعید کشن فلاح، جایی که بدنه هنرهای نمایشی می‌رفت که آسیب ببیند یک تنه ایستاد و حتی با حیثیت خود بازی کرد و تمام توانش را گذاشت و قدردانی هم نشد؛ اگر تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم و صادقانه چهار دهه فعالیت تئاتر و دانشگاه را نگاه کنیم، این ستون پابرجا را می‌بینیم.

کد N1523774

وبگردی