آفتاب

راننده وانت جنجالی: ماشین پدرم بود، می خواستم خسارت ندهم!

راننده وانت جنجالی: ماشین پدرم بود، می خواستم خسارت ندهم!

راننده وانت پیکانی که هنگام عبور از یک خیابان یکطرفه، مثل بازی های کامپیوتری، با کوبیدن ماشینش به خودروهای دیگر، راهش را باز می کرد علت منهدم کردن خودرو خود و ده ماشین دیگر را فرار از پرداخت خسارت به یک خودرو ۲۰۶ عنوان کرد.

روز چهارشنبه 14 مهرماه 1395 اهالی کوچه داد در خیابان شریعتی تهران در تماس با پلیس 110 رفتار جنون آمیز راننده ای را گزارش کردند که با یک دستگاه وانت پیکان وارد کوچه یک طرفه شده و با کوبیدن ماشین به خودروهای سرراهش، تلاش می کرد مسیر خود را باز کند.
فیلم این ماجرا که توسط دوربین های مداربسته مغازه های کوچه داد ضبط شده بود نیز به سرعت وارد شبکه های اجتماعی شد و اغلب کاربران در جریان حادثه قرار گرفتند.
در این ویدئو، پیکان وانت سفید رنگی به سرعت از خیابان شریعتی وارد کوچه داد می شود و دویدن فردی دنبال او نشان می دهد که قبل از ورود به کوچه نیز، حداقل به یک خودرو کوبیده است.
وانت پیکان از کنار یک دستگاه لیفان و ون سبزرنگ بدون برخورد عبور می کند اما یک دستگاه ام.وی.ام و دو دستگاه ال نود که کنار مسیر پارک شده بودند، آسیب می بینند.

وانت چند متر جلوتر در اثر برخورد با یک دستگاه پراید که از روبرو می آید متوقف می شود و برای عبور از آن، دنده عقب گرفته و بعد از زدن به یک دستگاه پژوپارس، در انتهای کوچه به ون سبز رنگی که هنوز موفق نشده وارد خیابان شود می کوبید و ون هم لیفان مقابل خود و یک خودرو دیگر را داغان می کند.

وانت پیکان که حالا دور گرفته، تخته گاز به سمت جلو میراند و محکم به پراید کوبیده و ضمن پرت کردن آن به کنار، با دو خودرو دیگر هم برخورد می کند. جلوتر، راننده یک پژو نوک مدادی پیاد می شود و با علامت دست از راننده وانت می خواهد که بایستد، اما وانت با سرعت به خودرو او کوبیده و آن را پنج متر به عقب میبرد. در این نقطه، وانت متوقف شده و یکی دو نفر از صاحبان خودروهای آسیب دیده به سراغ راننده می روند. در این حادثه به چند خودرو دیگر نیز خسارت های کمتری وارد شد اما گزارش ها از ضربه خوردن ده دستگاه خودرو خبر داده اند.
با انتشار ویدئو این ماجرا، بازار شایعات نیز گرم شد و از مست بودن راننده یا توهم زدنش با مواد مخدر صنعتی گرفته تا فرار او از چنگ مافیا و باندهای تبهکاری داستان هایی گفته شد، اما روزنامه همشهری اطلاعات دقیق تری در این باره منتشر کرد.
به نوشته همشهری، ماجرا از این قرار بود که این جوان 24 ساله که دانشجوی رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد است، ماشین پدرش را برای دور زدن برداشته و بخاطر بی احتیاطی، قبل از پل صدر با یک خودروی پژو 206 تصادف می کند.

این جوان گواهینامه دارد و خودرواش نیز بیمه‌نامه معتبر داشته است. او و راننده پژو تصمیم می گیرند که خیابان را بند نیاورند و کمی جلوتر برای پرداخت خسارت با یکدیگر مذاکره کنند.

در همین هنگام مأموران راهنمایی و رانندگی هم از راه می‌رسند، اما پسر جوان بعد از نشستن پشت فرمان، به فکر فرار می افتد تا از خسارتی که به 206 زده بود شانه خالی کند.
برای همین، پایش را روی گاز گذاشته و از محل می گریزد و جلوتر، وارد کوچه داد می شود.
از بقیه داستان هم، اغلب مردم اطلاع دارند.
این جوان 24 ساله اظهار کرده که از همان لحظه نخست فرار، ترس تمام وجودش را فرا گرفته و با هر برخورد، این ترس شدیدتر می شده و او فقط به فکر فرار از حادثه بوده است.
این پسر تا پیش از این هیچ سابقه‌ کیفری نداشته اما اکنون پرونده اش به اتهام خسارت زدن به چندین خودرو در دادسرا بررسی می شود.

همشهری
کد N1523578

وبگردی