آفتاب

استقبال اندونزی از واردات محصولات پتروشیمی ایران

استقبال اندونزی از واردات محصولات پتروشیمی ایران

شیراز- ایرنا- مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اندونزی از واردات محصولات پتروشیمی ایران به کشورش استقبال کرد و گفت: مقرر شده در سفر هیات تجاری اندونزی به ایران، زمینه صادرات اینگونه محصولات به اندونزی فراهم شود.

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، علوی شهاب در دیدار با معاون استاندار فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان و هیاتی از اتاق بازرگانی شیراز در جاکارتا مرکز اندونزی،
همچنین پیشنهاد همکاری بین وزارت کشاورزی اندونزی و شرکت های ایرانی برای فرآوری و صادرات چای تولید اندونزی را مطرح کرد.
این مقام اندونزیایی، از پیشنهاد کشت فرا سرزمینی که از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مطرح شد، استقبال کرد.

** فارس قابلیت های بسیاری برای گسترش روابط اقتصادی با اندونزی دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس هم در این دیدار گفت: این استان از قابلیت های بسیاری برای گسترش روابط اقتصادی با کشور اندونزی برخوردار است.
یدالله رحمانی افزود: توریسم سلامت، توریسم گردشگری و صادرات محصولات پتروشیمی، از جمله این قابلیت هاست.
وی بیان داشت: وجود 123 معدن فعال در زمینه های خاک نسوز، سنگ های زینتی، سنگ های ساختمانی و مرمر و همچنین صادرات محصولات کشاورزی ارگانیک از دیگر قابلیت های استان فارس است.
رحمانی با اشاره به اینکه استان فارس از حیث تنوع آب و هوایی و تنوع محصولات کشاورزی، چهارمین استان ایران به شمار می آید، اظهارداشت: تجار فارس از انگیزه لازم برای توسعه روابط با کشور اندونزی برخوردارند و این سفر نقطه عطفی برای افزایش همکاری های تجاری و صدور خدمات فنی و مهندسی است.

** اعلام آمادگی فارس برای کشت فرا سرزمینی در اندونزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هم در این دیدار با اشاره به تجربه این استان در انجام کشت فرا سرزمینی برای اجرای این نوع کشت در اراضی به وسعت 5 تا 10هزار مترمربع در کشور اندونزی اعلام آمادگی کرد.
محمد مهدی قاسمی افزود: با توجه به تنوع آب و هوایی و کشاورزی استان فارس، امکان صادرات گیاهان دارویی و مرکبات از این استان به کشور اندونزی و تبادل دانش و فرآوری محصولات کشاورزی مانند شکر، نارگیل، قهوه و کاکائو با اندونزی وجود دارد.
کشت فراسرزمینی به معنای بهره برداری از منابع، عوامل، ظرفیت ها و امکانات سایر کشورها برای تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز با هدف حفظ منابع پایه تولید و ارتقای امنیت غذایی و سایر نیازهای صنعتی کشور است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، اردیبهشت ماه 95 آیین نامه کشت فرا سرزمینی را که به تصویب هیات وزیران رسیده برای اجرا به وزارتخانه های جهادکشاورزی، امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی ابلاغ کرد.

** زمینه صادرات مرکبات فارس به اندونزی مهیاست
رئیس اتاق بازرگانی شیراز هم در این دیدار با اشاره به تاکید بر توسعه روابط اقتصادی میان 2 کشور، گفت: با بررسی و ارزیابی هایی که در مورد بازار کشور اندونزی صورت گرفت، مواردی برای توسعه این روابط پیشنهاد شد.
جمال رازقی افزود: با توجه به اینکه استان فارس از تولیدگنندگان میوه و تره بار و محصولات ارگانیک است، امکان صادرات خرما و مرکبات به کشور اندونزی و در مقابل واردات میوه های استوایی از این کشور به فارس وجود دارد.
بررسی تعرفه های کشاورزی با توجه به سفر هیات اندونزی به ایران در آینده نزدیک، انعقاد تفاهم نامه برای کشت فرا سرزمینی برنج، دعوت از تیم اندونزی برای سفر به استان فارس و برگزاری همایش تجاری فعالان اقتصادی کشور در اتاق بازرگانی ایران از جمله پیشنهادهای رئیس اتاق بازرگانی شیراز بود.
جمهوری اندونزی به مرکزیت جاکارتا در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد. این کشور با جمعیت بیش از 238 میلیون نفر چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست.
دریافت کننده: سید احمد نجفی ** انتشاردهنده: مجید ملازاده
2027 /6118/1772
کد N1523317

وبگردی