آفتاب

60 پرستار در مسابقات قرآنی نظام پرستاری کشور در قم رقابت می کنند

60 پرستار در مسابقات قرآنی نظام پرستاری کشور در قم رقابت می کنند

قم - ایرنا - دبیر نخستین دوره مسابقات قرآنی پرستاران کشور گفت: 60 پرستار شامل 40 قاری مرد و 20 قاری زن در این مسابقات که امروز(یکشنبه) در قم آغاز شده است، رقابت می کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سید محمد محمدی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نظام پرستاری کشور در دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: بر اساس آیین نامه ابلاغی، تمام گروه ‎های نظام پرستاری کشور موظف به برگزاری دوره مقدماتی این مسابقات در استان خود شدند.
وی اضافه کرد: 70 پرستار پس از برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد 60 تن در مرحله کشوری مسابقات شرکت کردند و بقیه به دلیل شرایط شغلی و تحصیلی نتوانستند در این مسابقات حضور یابند.
به گفته وی، نخستین دوره مسابقات قرآن پرستاران کشور به همت سازمان نظام پرستاری کشور در قم آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.
محمدی بیان کرد: بخش مقدماتی این مسابقات نیز با شرکت 15 تن در استان قم برگزار شد که سه تن به مرحله کشوری راه یافتند.

* دبیرخانه دائمی مسابقات قرآن نظام پرستاری ایجاد می ‎شود
معاون فرهنگی نظام پرستاری کشور گفت: دبیرخانه دائمی مسابقات قرآن نظام پرستاری کشور در آینده راه اندازی می شود.
سیدعباس کشفی نیز در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی پرستاران سراسر کشور افزود: دبیرخانه مسابقات قرآنی در سازمان نظام پرستاری دایر می ‎شود و در سال های آینده مسابقاتی با موضوع های متنوع قرآنی برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن جامعه پرستاری کشور، ایجاد انس و الفت هرچه بیشتر این جامعه با قرآن کریم عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه گروه‎های پرستاری همیشه با فضای کاری سخت و زیان آور همراه هستند و مسائل مختلف از جمله خستگی، استرس و فشار شبانه روزی و صحنه‎ های دردآور بیماران ممکن است روح آن ها را تحت تاثیر قراردهد، انس با قرآن بهترین راه نجات خواهد بود.
وی افزود: مسابقات قرآنی نظام پرستاری از ماه مبارک رمضان در سطح کشور آغاز شد و با توجه به این که نظام پرستاری در 28 استان کشور دارای هیات مدیره است، این واحدها هر کدام اقدام به برگزاری مسابقات درون استانی کردند.
کشفی گفت: نفرات برتر استان ها به مرحله کشوری که طی دو روز در قم در حال برگزاری است، دعوت شدند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1523309

وبگردی