آفتاب

انتقاد رحیم‌پور ازغدی از کسانیکه به قدرت تفکر غربی را گرفته‌اند: این افراد جاسوس نیستند اما....

انتقاد رحیم‌پور ازغدی از کسانیکه به قدرت تفکر غربی را گرفته‌اند: این افراد جاسوس نیستند اما....

ایسنا نوشت:یک استاد دانشگاه تاکید کرد که وقتی جبهه استکبار جهانی عمل می‌کند جبهه ضد استکبار هم باید جهانی عمل کندو با اهداف و از نقاطی که آن‌ها اقدام می‌کنند علیه‌شان اقدام کرد.

رحیم پورازغدی در همایش تسخیر لانه جاسوسی مجازی استکبار جهانی که عصر یکشنبه در محل دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت:‌ آن‌چه را که آن‌ها هدف می‌گیرند؛ ما نیز باید هدف بگیریم. آن‌ها از تمامی ابزارهای نرم و سخت برای سلطه بر جوامع دیگر به ویژه دنیای اسلام استفاده می‌کنند. آن‌ها ایدئولوژی را نوعی آگاهی کاذب تعبیر می‌کنند اما در واقع سعی می‌کنند آگاهی در سطح افکار عمومی را مدیریت کنند. آن‌ها به دنبال تسلط و ایجاد هژمونی هستند. ما نیز باید آن‌چه که در اختیار داریم ارزش‌ها ، ایدئولوژی ، فرهنگ را در قالبی مطلوب و خوب به دنیا عرضه کنیم.

وی گفت:‌ البته ابزار ارتباطات آن‌ها در مقایسه با ما قوی‌تر است، اما همانطور که در دوره مبارزات انقلابی تنها با سخنرانی و پخش اعلامیه اهداف انقلاب را عملی ساختیم، می‌توان از امکاناتی که در اختیار داریم در مقابله با جبهه سلطه استفاده کرد. آن‌ها سعی دارند الگوهای سیاسی اقتصادی و فرهنگی خود را قالب سازند و ما باید الگو و سبک زندگی خود را عرضه کنیم.

وی با بیان این‌که «ما در زمین خود بازی می‌کنیم و در سرنوشت کشور، منطقه و خاورمیانه دخالت داریم و فعال هستیم»، افزود: آن‌ها خیلی زود متوجه قدرت و نفوذ ما در منطقه شدند. متاسفانه برخی - همچنان که قبل از انقلاب هم وجود داشتند - بر این تصور هستند که در مقابل آمریکا نمی‌توان اقدامی صورت داد. تا جایی این‌ها فکر و ایده‌های آن‌ها را بیان می‌کنند که تصور می‌شود این‌ها جاسوس آن‌ها هستند، اما واقعیت این نیست . این افراد به قدری ایده و تفکر غربی‌ها را گرفته اند که به یکی از آن‌ها تبدیل شده‌اند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: غرب وقتی فضای مجازی به ضررشان باشد کاملا آن را می‌بندد و این‌گونه نیست که دلش به حال کسی سوخته باشد. معتقدم می‌توانیم فضای مجازی را به نفع جبهه ضداستکباری باز کنیم و این کار نیازمند عقلانیت انقلابی است. فضای مجازی به دور از ایدئولوژی نیست و ما هم می‌توانیم ایدئولوژی‌های خود را در این فضا گسترش دهیم.

وی ادامه داد: تیپ‌ها و گردان‌های مقاومت همراه با گردان‌های آگاهی‌بخشی باید در فضای مجازی و جبهه مجازی المجازی علیه استکبار شکل گیرد و این نیازی است. امروز در نبرد کنونی نیازمند گسترش و تقویت آن هستیم.

2929

کد N1523287

وبگردی