آفتاب

پایان هفته هشتم لیگ برتر؛ قدرت نمایی پرسپولیس، برتری ارزشمند استقلال و ذوب آهن

پایان هفته هشتم لیگ برتر؛ قدرت نمایی پرسپولیس، برتری ارزشمند استقلال و ذوب آهن

تهران - ایرنا - هفته هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با صعود مقتدرانه پرسپولیس به صدرجدول رده بندی، پیروزی ارزشمند و خارج از خانه استقلال تهران و کسب سه امتیاز شیرین ذوب آهن از شهرآورد اصفهان، همراه شد.

به گزارش ایرنا، در آخرین دیدار هفته هشتم لیگ برتر باشگاه های ایران، عصر امروز (یکشنبه) گسترش فولاد تبریز در خانه خود با سه گل بر پدیده مشهد غلبه کرد تا نخستین پیروزی فصل را جشن گرفته و از قعر جدول به رتبه دوازدهم صعود کند.
در دیدارهای مهم این هفته، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران با ارائه نمایشی بی نقص مقابل تیم رده سومی نفت تهران که هدایت آنرا «علی دایی» برعهده دارد به برتری سه بر صفر دست یافت تا با 18 امتیاز صدرنشین شود.
سرخپوشان تهران برای ششمین بار در فصل جاری دروازه خود را بسته نگه داشتند تا «علیرضا بیرانوند» دروازه بان این تیم که عملکرد بسیار خوبی در تیم ملی فوتبال نیز داشته است،خود را به ثبت رکوردی جدید نزدیک کند.
تراکتورسازی تبریز که با هدایت امیر قلعه نویی تا هفته گذشته صدرنشین لیگ بود در تهران مقابل سایپا به تساوی صفر بر صفر قناعت کرد و با 16 امتیاز به رتبه دوم نزول کرد.
شهرآورد اصفهان درحالی در هفته هشتم لیگ برتر برگزار شد که سپاهان و ذوب آهن با شرایط خوبی روبرو نیستند و در نهایت ذوب آهن که پس از جدایی «یحیی گل محمدی» دستیار وی یعنی «مجتبی حسینی» را به عنوان سرمربی کنار خود می بیند به پیروزی 2 بر صفر رسید.
در پایان این دیدار، «محرم نویدکیا» کاپیتان سپاهان که در چند فصل اخیر مدام با مصدومیت روبرو شده و یکی از عوامل ناکامی تیمش از سوی مربیان محسوب می شود، از دنیای حرفه ای فوتبال خداحافظی کرد که البته بازیکنان سپاهان به دنبال منصرف کردن محرم از این تصمیم هستند.
استقلال تهران در مشهد به میهمانی سیاه جامگان رفت و با تک گل تماشایی «کاوه رضایی» به برتری دست یافت تا 10 امتیازی شود.
سیاه جامگان در این دیدار عملکرد مناسبی داشت اما واکنش دیدنی «سیدمهدی رحمتی» در دقیقه 90 که یکی از روزهای خوب خود را در مشهد پشت سرگذاشت سبب شد تا استقلال برنده زمین را ترک کرده و تیم تحت «علیرضا منصوریان» به روزهای خوب نزدیک شود.
جدال تیم های پیکان و صنعت نفت آبادان که در فصل جاری به لیگ برتر صعود کرده اند با برتری 3 بر 2 پیکان به اتمام رسید تا این تیم خود را با 11 امتیاز تا رتبه چهارم جدول بالا بکشد.
**نتایج دیدارهای هفته هشتم بدین شرح است:
پیکان تهران 3 - صنعت نفت آبادان 2
فولادخوزستان 2 - صبای قم صفر
ماشین سازی تبریز یک - استقلال خوزستان 3
سیاه جامگان مشهد صفر - استقلال تهران یک
سایپا تهران صفر - تراکتورسازی تبریز صفر
ذوب آهن اصفهان 2 - سپاهان صفر
پرسپولیس 3 - نفت تهران صفر
گسترش تبریز 3 - پدیده مشهد صفر
**جدول رده بندی:
1-پرسولیس 18 امتیاز
2-تراکتورسازی تبریز 16 امتیاز
3-نفت تهران 12 امتیاز
4-پیکان تهران 11 امتیاز
5-استقلال خوزستان 10 امتیاز
6-صنعت نفت آبادان 10 امتیاز
7-استقلال تهران 10 امتیاز
8-فولادخوزستان 10 امتیاز
9-سپاهان اصفهان 10 امتیاز
10-ذوب آهن اصفهان 10 امتیاز
11-سیاه جامگان مشهد 9 امتیاز
12-گسترش فولادتبریز 8 امتیاز
13-سایپا تهران 8 امتیاز
14-صبای قم 8 امتیاز
15-پدیده مشهد 7 امتیاز
16-ماشین سازی تبریز 6 امتیاز
ورزشی**3783** 1701
گزارشگر: امیر میرزاییان* انتشار دهنده: حمید قدیمی
کد N1523239

وبگردی