آفتاب

افزایش 29درصدی صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در مازندران

افزایش 29درصدی صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در مازندران

نوشهر - ایرنا - معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران از افزایش 29 درصدی صدور مجوز برای تاسیس واحدهای صنعتی در نیمه نخست امسال در مازندران خبر داد.

جهانگیر بائی لاشکی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : امسال ‏301‏ مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در مازندران صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته وی ، از این تعداد ، عملیات اجرایی 18 واحد صنعتی در سطح استان مازندران آغاز شده است.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین خاطر نشان کرد : در نیمه نخست سال گذشته 235 فقره مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در مازندران صادر شده بود که تعداد 33 واحد با پیشرفت فیزیکی بین 30 تا 80 درصد در حال احداث است.
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری برای احداث واحدهای صنعتی بر اساس جواز صدور در سال جاری گفت : امسال 14 هزار و 867 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این واحدها صورت گرفته است .
بائی لاشکی با بیان اینکه در سال های گذشته تعداد 2 هزار و 266 واحد صنعتی در استان مجوز تاسیس دریافت کرده اند ، گفت : مازندران بعد از استانهای اصفهان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی، فارس، گیلان و قزوین رتبه هشتم کشور را به لحاظ تعداد واحد ‏تولیدی دارا است.
وی افزود : بیشترین واحدهای تولیدی استان مازندران در شهرستان های آمل با 594 واحد و بابل با 514 واحد قرار دارد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین گفت : صنعت کانی غیرفلزی با یک هزار و 201 واحد بیشترین واحدهای صنعتی استان مازندران را به خود اختصاص داده است.
بائی لاشکی متوسط اشتغال به ازای هر واحد تولیدی موجود مازندران را 24 نفر اعلام کرد و افزود: شهرستان های آمل و ساری به ترتیب با 21 هزار نفر و 12 هزار نفر بیشترین اشتغالزایی را در واحدهای تولیدی دارند.‏
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/
کد N1523207

وبگردی