آفتاب

نمایشگاه مشترک فرهنگی و هنری کره جنوبی و ایران در اصفهان برگزار می شود

نمایشگاه مشترک فرهنگی و هنری کره جنوبی و ایران در اصفهان برگزار می شود

اصفهان - ایرنا - کنسول سفارت کره جنوبی در ایران از برگزاری نمایشگاه مشترک فرهنگی و هنری دو کشور در آوریل سال 2017 (فروردین و اردیبهشت 1396) در میدان 'نقش جهان' اصفهان خبر داد.

'گیونگ هوان گواک' روز یکشنبه در آئین گشایش نخستین نمایشگاه هنرهای چوبی در اصفهان افزود: در این نمایشگاه مشترک، 200 هنرمند کره ای در کنار هنرمندان ایرانی و اصفهانی، آثار فاخر هنری خود را به نمایش خواهند گذاشت.
وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه فصل مشترک دیگری برای ارتقای سطح تعاملات دو کشور بویژه در عرصه فرهنگی و هنری باشد.
وی همچنین با ابراز خرسندی از گشایش نخستین نمایشگاه هنرهای چوبی در اصفهان اضافه کرد: حمایت و مشارکت سفارت کره جنوبی در ایران برای برپایی این نمایشگاه، پیش درآمدی برای برگزاری نمایشگاه مشترک هنری ایران و کره جنوبی است.
کنسول سفارت کره جنوبی در ایران خاطرنشان کرد: در قرن 21 میلادی، مقوله های فرهنگی و هنری باید در همه ذهن ها جای گیرد، زیرا رخدادهای فرهنگی و آثار هنری به بهترین شکل ارتباطات میان ملتها و مردم را افزایش می دهد.
گواک در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران تصریح کرد: این سفر، پیوند دوستی دو ملت را مستحکمتر کرد.
وی افزود: رئیس جمهوری کره جنوبی همواره بر گسترش روابط بین دو کشور تاکید دارد و در همین راستا، سفر وی به ایران موفقیت آمیز بود.
خانم«پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی اردیبهشت امسال به دعوت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به ایران سفر کرد.
امضای چندین قرارداد همکاری، جستجوی راه های تقویت همکاری مشترک در حوزه های انرژی، بانک و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی از مهمترین محورهایی حضور وی در ایران بود.
این نخستین سفر رئیس جمهوری این کشور شرق آسیا به ایران محسوب می شود.
کره جنوبی پس از لغو تحریم ها علیه ایران تلاش گسترده ای برای افزایش ارتباطات و همچنین ورود به بازار کشورمان داشته و تاکنون چندین هیات تجاری به ایران اعزام کرده است.
کره جنوبی که با نام رسمی 'جمهوری کره' نیز شناخته می شود، کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیاست.
نخستین نمایشگاه هنرهای چوبی مشتمل بر 110 اثر هنری از 63 هنرمند به همت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، حمایت سفارت کره جنوبی در ایران و یک شرکت بازرگانی فعال در بخش خصوصی روز یکشنبه در جنب مسجد شیخ لطف الله واقع در ضلع شرقی میدان تاریخی نقش جهان برپا شد.
پیکرتراشی، مُنبت، خاتم کاری، مُعرق، مُعرق حجم، مُعرق منبت، مُشبک، خراطی، سوخت و فلزکوبی، سازسازی، مُنبت مُعرق، سوخت چوب، قواره بُری و گره چینی از جمله سبک های هنری عرضه شده در این نمایشگاه است.
این نمایشگاه تا 29 مهر دایر خواهد بود.
پ / 6027/6020
** خبرنگار: علیرضا حکیمیان/ انتشار: محمدرضا شکراللهی
کد N1523186

وبگردی