آفتاب

اسرائیل توانایی آسیب زدن به برنامه هسته‌ای ایران را ندارد

اسرائیل توانایی آسیب زدن به برنامه هسته‌ای ایران را ندارد

در ایمیل‌های افشا شده کلینتون توسط ویکی لیکس بخش‌هایی از سخنرانی کلینتون در سال ۲۰۱۳ منتشر شده که او گفته اسرائیل قابلیت آسیب زدن به برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اورشلیم آنلاین، ویکی‌لیکس یکی از سخنرانی‌های هیلاری کلینتون از سال ۲۰۱۳ را افشا کرده که در آن درمورد مسئله هسته‌ای ایران گفته بود برآورد اسرائیلی‌ها این است اگر بتوانیم برنامه هسته‌ای ایران را دو سال به عقب برگردانیم باز هم ارزشمند است اما اسرائیلی‌ها نمی‌توانند صدمه چندانی به برنامه ایران بزنند.

کلینتون در سخنرانی‌اش در کمپانی مالی «گلدمن ساش» در سال ۲۰۱۳ در مورد توانایی‌های ارتش اسرائیل در مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ایران تاکید کرده که اسرائیل قابلیت اینکه صدمه قابل توجهی به برنامه هسته‌ای ایران بزند را ندارد.

او گفته بود: همان طور که می‌دانید اسرائیلی‌ها‌‌ سالهاست که این مساله را از نزدیک رصد می‌کنند. برآورد آن‌ها این است که اگر بتوانیم برنامه ایران را دو سال به عقب برگردانیم، ارزشش را دارد و هر عکس‌العملی ایرانی‌ها داشته باشند، قابل تحمل است.

نامزد حرب دموکرات در انتخابات پیش روی آمریکا افزود: سیاست ما پیشگیری است نه مهار. این بدان معناست که باید از ساخته شدن بمب اتم توسط ایران پیشگیری شود.

کلینتون همچنین بمباران نیروگاه‌های اتمی ایران را به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح کرده بود.

این سخنرانی بخشی از سخنرانی کلینتون است که توسط ویکی‌لیکس افشا شده است. این سخنرانی در ایمیل‌های رییس ستاد انتخاباتی کلینتون بود و از بین هزاران ایمیل هک‌شده کلینتون منتشر شده است.

کد N1523181

وبگردی