آفتاب

مصرف نمک دریا و سنگ نمک خطرناک است

مصرف نمک دریا و سنگ نمک خطرناک است

همشهری آنلاین: کارشناس مسوول اداره نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه اخیرا مردم به مصرف نمک دریا و سنگ نمک روی آورده‌اند که به دلیل داشتن فلزات سنگین خطرناک است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، "علیرضا سعید گوهری" ظهر شنبه 24 مهرماه 95 در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما مصرف نمک بسیار بالاست و این مساله در پوکی استخوان، سنگ کلیه، پرفشاری خون، سرطان دستگاه گوارش و ... موثر است.

وی افزود: اغلب ما کمبود ویتامین دی داریم چرا که در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیریم و بسیاری از بانوان هم کمبود آهن دارند که منجر به بیماری می‌شود.

گوهری با اشاره به اینکه 33 درصد کل آمار سرطان مربوط به مواد غذایی است افزود: به واسطه اینکه نمک، چربی، روغن‌ها، اسیدهای چرب ترانس و میزان قند بالا که در بروز چاقی موثر هستند، وزارت بهداشت به بحث نشانگرهای تغذیه‌‌ای روی آورده و از رنگ‌های چراغ راهنمایی استفاده کرده است به گونه‌ای که رنگ سبز بهتر از نارنجی و رنگ نارنجی بهتر از قرمز و نشان دهنده درجات کیفیت محصول می‌باشد.

وی گفت: متاسفانه اخیرا مردم به مصرف سنگ نمک روی آورده‌اند که به دلیل داشتن فلزات سنگین خطرناک است درحالی که باید از نمک تصفیه شده استفاده شود، به طور کلی باید از محصولی استفاده کنیم که دارای نمک، چربی و قند کمتری است.

کارشناس مسوول اداره نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سند امنیت غذایی استان، کرمان اکنون پایلوت کشوری جهت نان سالم قرار داده شده است ضمن اینکه بقیه بخش‌های این سند نیز در حال اجرا می‌باشد.

کد N1523083

وبگردی