آفتاب
بر اساس نظام رتبه بندی سایماگو؛

هفت دانشگاه استان اصفهان در بین دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند

هفت دانشگاه استان اصفهان در بین دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند

اصفهان- ایرنا- هفت دانشگاه دولتی و غیر دولتی از استان اصفهان در جمع دانشگاه های برتر دنیا در نظام رتبه بندی سایماگو (Scimago) در سال 2016 قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، نظام رتبه بندی سایماگو که به ارزیابی دانشگاه ها و موسسه های علمی و پژوهشی دنیا می پردازد در جدیدترین گزارش خو فهرست دانشگاه های برتر در سال 2016 را منتشر کرد.
در این گزارش 99 دانشگاه از ایران در بین پنج هزار و 147 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.
در بین دانشگاه های ایرانی حاضر در این فهرست نیز هفت دانشگاه از استان اصفهان هستند.
این دانشگاه ها به ترتیب شامل صنعتی اصفهان، کاشان، علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، آزاد اسلامی نجف آباد، علوم پزشکی کاشان و آزاد اسلامی اصفهان ( خوراسگان) هستند.
10 دانشگاه برتر ایران در این فهرست نیز به ترتیب شامل تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علوم و فناوری ایران، فردوسی مشهد، شیراز و علوم و تحقیقات آزاد هستند.
دانشگاه تهران به عنوان برترین دانشگاه ایرانی در فهرست سایماگو دارای رتبه 395 در بین دانشگاه های برتر دنیاست.
رتبه جهانی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز 525 است.
رتبه سایر دانشگاه های حاضر در استان اصفهان در این فهرست بین 587 تا 680 قرار دارد.
همچنین بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه های ایران در زمینه پژوهش (research) در رتبه 14، در نوآوری (innovation) در رتبه 75 ، در زمینه تاثیر اجتماعی (societal) در رتبه 50 و در مجموع (overal) در رتبه 30 دنیا قرار گرفتند.
نظام رتبه بندی سایماگو ( Scimago Institutions Rankings World Report) بر اساس ترکیبی از سه شاخص پژوهش، نوآوری و تاثیر اجتماعی به رتبه بندی دانشگاه های دنیا می پردازد.
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود 330 هزار دانشجو و 150 مرکز آموزش عالی است و به عنوان یکی از قطب های علمی و فناوری کشور، نقشی مهم در معرفی و شناساندن ظرفیت های دانشگاهی ایران به دنیا و دیگر دانشگاه ها دارد.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار و مترجم: آسیه معینی ** انتشار دهنده : مسعود عمادی **
کد N1523058

وبگردی