آفتاب

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 1450 میلیارد ریال از بیمه ها طلبکار است

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 1450 میلیارد ریال از بیمه ها طلبکار است

شهرکرد – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این دانشگاه یک هزار و 450 میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد که از این میزان 850 میلیارد ریال در حوزه بیمه تامین اجتماعی و 600 میلیارد ریال در حوزه بیمه خدمات درمانی است.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید فدایی یکشنبه در نشست بررسی مشکلات شوراهای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برای توسعه و ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در چهارمحال و بختیاری 204 طرح با 820 میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.
وی افزود: 60 درصد این مبلغ از محل اعتبارات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، 20 درصد از محل اعتبارات استانی، 10 درصد از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و 10 درصد از محل کمک های خیری تامین و هزینه خواهد شد.
وی یادآور شد: شوراهای اسلامی به منظور تامین زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ها همکاری کنند، در غیر این صورت اجرای طرح ها حذف می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: در سال زراعی 1394 – 1395 حدود 300 میلیارد ریال خسارت به زمین های زراعی و باغی استان وارد شد.
حمیدرضا دانش شهرکی اظهار کرد: از این میزان خسارت تاکنون 180 میلیارد ریال در حوزه باغات و 60 میلیارد ریال در بخش زراعی پرداخت شده است.
وی افزود: به منظور توسعه کشاورزی مکانیزاسیون چهارمحال و بختیاری 250 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 15 درصد و بازگشت با اقساط 60 تا 84 ماه در نظر گرفته شده است.
دانش شهرکی تاکید کرد: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به منظور حمایت از کشاورزانی که قصد خرید ادوات کشت مستقیم دارند، 75 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.
وی یادآور شد: برای توسعه و تجهیز زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سامانه آبیاری نوین بیش از 400 میلیارد ریال در امسال اختصاص یافت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این سازمان امسال به طور جدی از توسعه گلخانه ها، کشت گل محمدی، گیاهان دارویی و زعفران حمایت می کند.
وی گفت: به همین منظور 110 تن پیاز زعفران برای 140 هکتار از زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری بین کشاورزان استان توزیع شده است.
دانش شهرکی تاکید کرد: تغییر الگوی کشت و هدایت تولیدات به سمت و سوی محصولات کم آب بر از اهداف سازمان جهاد کشاورزی است که برای فرهنگسازی در این حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی را بر عهده دارند.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی توسعه مجتمع های دامپروری در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری هم گفت: توسعه کارگاه های تولید صنایع دستی استان و خرید تضمینی محصولات آن به طور جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
بهمن عسگری سوادجانی تصریح کرد: به منظور توسعه کارگاه های تولید صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.
وی افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی جزو برنامه های اولویت دار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.
عسگری سوادجانی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری همچنین خرید حمام های قدیمی با مشارکت شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهری و روستایی را در دستور کار دارد.
وی یادآور شد: به منظور ارتقای خدمات رسانی بهتر به مسافران و گردشگران 150 تا 200 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان احداث خانه های مسافر در استان پرداخت می گردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شوراهای اسلامی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با مردم از جایگاه ویژه ای برخوردارند.
سیامک سلیمانی دشتکی تکید کرد: شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان های محلی باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای رفع مشکلات موجود برنامه ریزی علمی کنند.
چهارمحال و بختیاری 40 شورای اسلامی شهری و 480 شورای اسلامی روستایی دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
2097/7362/ 6042
کد N1522971

وبگردی