آفتاب
تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد:

دنیای صنعتی غرب در اخلاق عقب‌مانده است

دنیای صنعتی غرب در اخلاق عقب‌مانده است

بجنورد- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی که دنیای غرب به آن دست پیداکرده، گفت: امروز جاهلیت مدرن و اتوکشیده در این جوامع سبب درجا زدن آنان در اخلاق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح یک‌شنبه در دومین روز از برگزاری کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید خراسان شمالی در جمع طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه استان تأکید کرد: پیشرفت یک‌بعدی در صنعت، پیشرفت نیست بلکه باید برنامه‌ای برای رشد و تعالی انسان در همه عرصه‌های اخلاقی، فکری، صنعتی، پزشکی و غیره داشت.

وی بابیان اینکه امروز از جانب همین جوامعی که مدعی توسعه‌یافتگی هستند به بشریت ظلم می‌شود، اظهار کرد: بی‌خانمانی ۷۰ ساله فلسطین از سوی همین تمدن مدعی و جریان ساز استکباری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه داعش و القاعده را یک جریان مذهبی و فکری نمی‌دانیم، عنوان کرد: اینان یک جریان دست‌ساخته صهیونیستی هستند که هدفشان اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه امروز زشت‌ترین افعال به‌عنوان شاخص تمدن در دنیای غرب معرفی می‌شود، گفت: امروز به برکت شهیدان و بصیرت آفرینی امام و رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار تمدنی بر اساس دین و آموزه‌های دینی در جهان قرار دارد.

حجت الاسلام رئیسی بابیان اینکه دست‌ساخته‌های نظام استکبار در تلاش برای پیاده‌سازی اهداف استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند، اظهار کرد: سه هزار شهید خراسان شمالی به تأسی از سیدالشهدا (ع) و سیره امام سجاد (ع) در روز عاشورا جان خود را فدا کردند تا ارزش‌های والای انسانی در جامعه باقی بماند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: عاشورا باید مظهر تحولات اجتماعی و خیزش‌های جامعه بشری باشد تا خداخواهی و حق‌خواهی در جامعه و عالم گسترش یابد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه نظام و انقلاب اسلامی ما امتداد جریان عاشورا است، بیان کرد: بنابراین یاد شهدا نه‌فقط بر دیوار خانه‌هایمان بلکه سیره آنان باید در دل‌های ما جای بگیرد و سیره شهدا در زندگی فردی و اجتماعی ما پیاده شود.

ادامه دارد...

کد N1522795

وبگردی