آفتاب

850 هزار نفر در کشور عضو نظام صنفی کشاورزی هستند

850 هزار نفر در کشور عضو نظام صنفی کشاورزی هستند

شهرکرد- ایرنا- معاون دفتر امور تشکلهای کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: از مجموع چهار میلیون و 30 هزار بهره بردار بخش کشاورزی تنها 850 هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی شده اند.

مرتضی ادیب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد افزود: 438 واحد نظام صنفی کشاورزی استانی و شهرستانی هم اینک در سطح کشور فعالیت دارند و تاکنون برای 600 هزار بهره بردار این بخش پروانه فعالیت صادر شده است.
وی همچنین به پوشش بیمه تامین اجتماعی 130 هزار نفری اعضای نظام صنفی کشاورزی اشاره و بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده پیش بینی می شود در طول اجرای برنامه ششم توسعه افزون بر دو میلیون نفر بهره برداران بخش کشاورزی از خدمات و معافیت بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.
معاون دفتر امور تشکلهای کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه از ارسال اصلاحیه آیین نامه نظام صنفی کارهای کشاورزی به هیات دولت خبر داد و افزود: این اصلاحیه آیین نامه مراحل پایانی خود را طی می کند.
وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این اصلاحیه برای همه حرفه های کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور، زنبورداری و آبزیان اتحادیه مستقل تشکیل و ساماندهی خواهد شد.
ادیب همچنین به شناسایی و استانداردسازی 278 شغل در بخش کشاورزی، دامی و آبزیان اشاره و بین کرد: برخی از این شغلها کد بین المللی نیز کسب کرده اند.
معاون دفتر امور تشکلهای کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی به منظور بررسی مشکلات نظام صنفی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به این استان سفرکرده است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**منتشرکننده: حسین کریم زاده
6199/2097/1858
کد N1522767

وبگردی