آفتاب

رونمایی هشت جلد کتاب آموزشی پیش دبستانی در مازندران

رونمایی هشت جلد کتاب آموزشی پیش دبستانی در مازندران

ساری- ایرنا- هشت جلد کتاب کودکان پیش دبستانی به منظور یکسان سازی آموزش در این مقطع تحصیلی روز یکشنبه طی مراسمی با حضور مدیرعامل انتشارات مدرسه وزارت آموزش و پرورش در ساری رونمایی شد.

کتابهای پیش دبستانی مازندران شامل چهار بخش کار کودک، کودک، انس با قرآن و راهنمایی والدین با عنوانهای 'از خانه تا مدرسه، موجودات اطراف ما، ایران و آب، آوای نور، من و خانواده ام، پا به پای کودکم، رنگین کمان مهربانی 1 و 2' است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این کتابها محصول تلاش حدود 2ساله هشت نفر از مربیان و معلمان با سابقه فعال در مقطع پیش دبستانی و مولف چندین عنوان کتاب است.
سیدعیسی میرشفیعی آشنایی کودکان پیش دبستانی با بسیاری از مسائل زندگی و رفتاری با افراد پیرامون، مسائل دینی و مذهبی مورد نیاز را از نکاتی برشمرد که در این کتابها مورد توجه قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: تمرکز نظام آموزش کودکان پیش دبستانی از جمله مسائل مورد تاکید این اداره کل آموزش و پرورش مازندران است که در سالهای اخیر به صورت جدی پیگیری شد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: چندگانه بودن مدل آموزش بواسطه فعالیت چند نهاد و سازمان در آموزش کودکان پیش دبستانی باعث شد کتابهای مختلف موجود در کتابفروشیها به عنوان مرجع تعلیم آنها باشد.
وی خروج از این مدلهای چندگانه آموزشی را راهکاری برای ساماندهی کودکان در این مقطع ذکر و بیان کرد: این هشت جلد کتاب پس از اخذ تاییدیه سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش برای کودکان پیش دبستانی مازندران در سال تحصیلی جدید ارائه شد.
میرشفیعی با اشاره به اینکه نهادهای مختلفی در زمینه آموزش کودکان پیش دبستانی دخیل هستند افزود: این کتابها می بایست برای کودکان در مدارس آموزش و پرورش، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و کانونهای قرآنی تدریس شوند.
وی ادامه داد: تعدد ارگانهای برگزارکننده کلاسهای پیش دبستانی، فراوانی تعداد کتابها برای آموزش این مقطع تحصیلی را به همراه داشته که گاها موجب سردرگمیهای آموزشی در این مقطع تحصیلی می شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران اصلی ترین دستاورد در ارائه کتابهای واحد و یکسان را برای مقطع پیش دبستانی خروج از سردرگمی آموزشی در این زمینه اعلام و بیان کرد: در سال تحصیلی جدید مدلهای چندگانه آموزش به پشتوانه یکسان سازی کتاب در مقطع پیش دبستانی مازندران برچیده می شود.
طبق پیش بینی مسئولان آموزش و پرورش مازندران بیشتر از 35 هزار کودک این استان در مقطع پیش دبستانی هستند که هم اکنون 25 هزار نفر از آنها زیر پوشش آموزش ابتدایی مازندران قرار دارند.
مازندران 520 هزار دانش آموز دارد که در بیشتر از چهار هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1899/2096/1858
کد N1522711

وبگردی