آفتاب
قائم مقام وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

مطالعه بر روی 50 کشور برای صادرات/ کره جنوبی، ژاپن، عمان و مراکش جدیدترین بازار صادراتی ایران

مطالعه بر روی 50 کشور برای صادرات/ کره جنوبی، ژاپن، عمان و مراکش جدیدترین بازار صادراتی ایران

ایلنا: قائم مقام وزیر صنعت گفت: تصمیم گرفتیم 50 کشور را بر اساس نیازمندی‌های آنها و توان داخلی خودمان هدف‌گذاری کنیم و برنامه‌های خود را از قبیل اعمال تعرفه ترجیحی، سفر هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در آن کشورها مبنای کار قرار دهیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وقوع جنگ و منازعات  سیاسی در منطقه و تاثیر آن بر صادرات کشور گفت: تحولات سیاسی و جهت‌گیری دولت‌ها همواره نقش اساسی را در اقتصاد کشورها داشته است و ما مجبوریم برای این که کمترین آسیب پذیری را در این حوزه داشته باشیم تنوع بازارهای صادراتی خود را بالا ببریم.

مجتبی خسروتاج ادامه داد: وابستگی صادرات  به چند کشور خاص خطرناک است و این امر می‌تواند باعث ضربه‌پذیری کشور شود. ما برای این که به مشکل ترکیه و روسیه برخورد نکنیم باید تنوع سازی کنیم. بر همین اساس تصمیم گرفتیم 50 کشور را براساس نیازمندی‌های آنها و توان داخلی خودمان هدفگذاری کنیم و برنامه‌های خود را از قبیل اعمال تعرفه ترجیحی، سفر هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در آن کشورها مبنا قرار دهیم.

 وی تصریح کرد: با رفع تحریم‌ها کشورهای جدیدی به مشتریان ما اضافه شده به طوری که اکنون کره جنوبی با یک جهش چشمگیر تبدیل به یکی از کشورهای هدف صادراتی ما شده است. ضمن آنکه ژاپن، عمان و مراکش نیز جزو جدیدتری مشتریان ما هستند. همچنین در نظر داریم بعد از مطالعات کافی و شناخت ظرفیت‌ها به تدریج این 50 کشور را به صادرکنندگان ایرانی معرفی کنیم.

کد N1522710

وبگردی