آفتاب

پیشنهاد استاندار زنجان به چینی‏ها برای ایجاد شهرک صنعتی

پیشنهاد استاندار زنجان به چینی‏ها برای ایجاد شهرک صنعتی

استان زنجان آمادگی دارد یک شهرک صنعتی آماده با تمام مجوزهای لازم برای احداث شهرک صنعتی ویژه چینی‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران این کشور قرار ...

دنیای اقتصاد، زنجان:استان زنجان آمادگی دارد یک شهرک صنعتی آماده با تمام مجوزهای لازم برای احداث شهرک صنعتی ویژه چینی‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران این کشور قرار دهد.اسدالله درویش امیری در دیدار با گروه سرمایه‌گذاران چینی افزود: لایحه‌ای از طرف دولت مبنی بر تصویب منطقه ویژه اقتصادی برای زنجان و هفت استان دیگر به مجلس تقدیم شده است که در صورت تصویب آن، زمینه حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیش از پیش در این استان فراهم خواهد شد.

 

وی گفت: اکنون یک شهرک صنعتی آماده با مجوزهای لازم در نزدیکی خط ترانزیت و خط انرژی استان وجود دارد که سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند طرح‌‌های خود را در آنجا با شرایط مناسب همچون معافیت‌های مالیاتی احداث کنند و در صورت تصویب مجلس برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان، از تسهیلات و شرایط آن نیز بهره‌مند شوند. وی امنیت را از اساسی‌ترین شرایط برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: به‌خاطر موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مطلوب، همچنین انسجام و همدلی مناسب بین بخش‌های مختلف حاکمیتی در استان، شرایط فوق‌العاده‌ای برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی وجود دارد. در پایان این نشست دستور لازم برای انجام مقدمات تحویل 200 هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی برای تحویل به کارگروه اقتصادی چینی تا زمان بررسی و تصویب لایحه منطقه ویژه اقتصادی در مجلس از سوی استاندار صادر شد.

کد N1522471

وبگردی