آفتاب

استاندار کرمانشاه: پتروشیمی اسلام آباد آماده آغاز مرحله اجرایی است

استاندار کرمانشاه: پتروشیمی اسلام آباد آماده آغاز مرحله اجرایی است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: با صدور مجوزهای زیست محیطی مورد لزوم پتروشیمی اسلام آباد از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و پذیرش طرح توسط بانک عامل، این طرح بزرگ آماده آغاز مرحله اجرایی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ اسدالله رازانی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: این طرح با یک میلیارد و 600 میلیون یورو یک پروژه کلان در استان محسوب می شود که در کنار سرمایه گذاری صورت گرفته، اشتغال زایی بسیاری را نیز در پی خواهد داشت که در دوره ساخت حداقل برای چهار هزار نفر ایجاد اشتغال کرده و در دوره بهره برداری نیز سه هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
او گفت: این طرح از جمله صنایعی است که زمینه ایجاد صنایع پایین دستی زیادی را فراهم خواهد کرد و بنابر پیش بینی کارشناسان با فعال شدن صنایع پایین دستی اشتغال ایجاد شده توسط این مجموعه از 10 هزار شغل فراتر خواهد رفت.
استاندار کرمانشاه در ادامه به پیگیری های جدی مدیریت ارشد استان در زمینه اخذ مجوزهای زیست محیطی برای فراهم شدن بسترهای لازم برای احداث این مجموعه اشاره کرد و گفت: برای پیشبرد این طرح دو کار مقدماتی باید صورت می گرفت که یکی از مهم ترین آن ها دریافت گواهی های زیست محیطی بود.
وی ادامه داد: در 23 اردیبهشت ماه نشستی با حضور مدیریت ارشد استان و سرمایه گذاران طرح در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد که در این نشست خانم ابتکار دستور تسریع در روند صدور مجوزهای زیست محیطی برای این طرح را صادر کردند.
وی اضافه کرد: در مرداد ماه نیز کارگروه مربوطه با کلیات اجرای این طرح موافقت کرد البته این کار را منوط به دریافت برخی مدارک مورد درخواست کرده بودند.
رازانی گفت: خوشبختانه روز یکشنبه هفته ای که گذشت نشستی در این زمینه تشکیل شد و با تایید تمامی مدارک خواسته شده سازمان مربوطه تاییدیه نهایی زیست محیطی را اعلام کرد.
استاندار کرمانشاه در ادامه پذیرش این طرح توسط بانک عامل را یکی دیگر از کارهای مهم مقدماتی برای اجرای طرح عنوان کرد و گفت: مسئولان بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل در این مدت بررسی های اولیه و کارشناسی را انجام دادند و همچنین خواهان یک سپرده گذاری اولیه چند میلیاردی از سرمایه گذاران شدند که با پیگیری های جدی مدیریت ارشد استان این سپرده گذاری اولیه در روزهای گذشته انجام گرفت.
وی در ادامه اظهار کرد: پس از انجام این کار بانک دستور اعلام پذیرش این پروژه را صادر کرد و مرحله دریافت ارز از دو طریق فاینانس خارجی و یا صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است که خوشبختانه بانک عامل با هر دو موضوع موافق است.
رازانی افزود: مهم ترین مرحله برای اجرای این پروژه بزرگ طی شده و با تأمین منابع ارزی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
3033/1772 ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
کد N1522231

وبگردی