آفتاب

یک قطعه پرنده سنقر در آستارا به دامن طبیعت بازگشت

یک قطعه پرنده سنقر در آستارا به دامن طبیعت بازگشت

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یک قطعه سنقر خاکستری مصدوم پس از تیمار در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان، به آغوش طبیعت بازگردانده شد.

محمد رضا روشنی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده بر اثر برخورد با موانع موجود در باغ ها مصدوم و توسط یکی از دوستداران طبیعت در روستای عباس آباد کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود و بعد از 10 روز مداوا به آغوش طبیعت بازگشت.
وی با اشاره به اینکه سُنقُر یا سُنقار پرنده ای شکاری، روز پرواز و از خانواده عقاب است، اظهار کرد: پیش از این، هشت پرنده در سال جاری در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش تیمار و به آغوش طبیعت بازگردانده شده است.
وی در ادامه با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا در پایگاه اورژانس محیط زیست این شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک نفر دامپزشک و دو نفر همیار تجربی در حال ارائه خدمات است و در طول سال پرندگانی نظیر پلیکان، قو، شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد و در این مرکز مورد درمان قرار می گیرند.
سنقر به هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین های باز پرواز و از پستانداران کوچک، خزندگان و یا پرندگان تغذیه می کند و آشیانه خود را روی زمین یا درون نیزارها می سازد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از گونه های متنوع پرندگان برخوردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
کد N1522229

وبگردی