آفتاب

کولیوند: دغدغه رهبری ثبات در قوانین انتخاباتی است /دود تغییرات پی‌درپی قوانین به چشم مردم می‌رود

کولیوند: دغدغه رهبری ثبات در قوانین انتخاباتی است /دود تغییرات پی‌درپی قوانین به چشم مردم می‌رود

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با توجه به سیاست های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه انتخابات احتمالا شاهد اصلاح برخی قوانین در این حوزه خواهیم بود.

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خبرآنلاین گفت: به طور کلی قوانین در رابطه با سیاست های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در هر حوزه ای باید تدوین شود. اکنون نیز یکسری قانون در حوزه انتخابات وجود دارد که آن قوانین یا باید به طور دقیق اجرا شوند و یا در برخی موارد نیاز به قانون جدید است.

وی افزود: فکر می کنم دغدغه رهبری این است که ثباتی در عرصه انتخابات ایجاد شود چرا که در هر دوره شاهد تغییراتی در برگزاری انتخابات هستیم که این تغییرات براساس قانون است ولی می توانند مشکل ایجاد کنند.

کولیوند تصریح کرد: در حال حاضر دولت باید قوانین موجود را با سیاست های ابلاغی رهبری تطبیق دهد، اگر در مواردی نیاز به اصلاح است سریعا لایحه ای تدوین کرده و تقدیم مجلس کند و احتمالا براساس این سیاست ها شاهد اصلاح قوانین در عرصه انتخابات خواهیم بود، انشاالله تا قبل از برگزاری انتخابات پیش رو ایرادات حل و رفع شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی تاکید کرد: طبیعتا تغییرهای متعدد یا ایجاد یکسری اصلاحات پشت سر هم در قانون مردم را با مشکل مواجه می کند، در حال حاضر قوانین ما عملا دستخوش حوادثی شده که به طور مثال هر 6 ماه شاهد تغییرات بدون ضمانت اجرایی هستیم.

وی ادامه داد: بعضا می بینیم برخی قوانین که ایراداتی هم دارند مکررا دستخوش تغییرات می شوند که دودش در چشم مردم می رود. این موضوع مهمی است که حوزه انتخابات را نیز درگیر خود کرده است. بنابراین طبق این سیاست های کلی، باید به ثبات قانون در این راستا برسیم.

29219

کد N1522195

وبگردی