آفتاب

برگزاری کارگاه "خوانش شاهزادگان و کارگران زن در متون عیلامی باروی تخت جمشید"

برگزاری کارگاه "خوانش شاهزادگان و کارگران زن در متون عیلامی باروی تخت جمشید"

ایلنا: الواح به جای مانده نشان می‌دهد در دوران هخامنشیان با ایرانیان با عدالت رفتار می‌شده و آنها در اکثر موارد الگوی زمان خویش بوده اند.

به گزارش ایلنا، مژگان اسماعیلی رییس پژوهشکده زبان شناسی ، متون و کتیبه‌ها این مطلب را در نخستین روز برگزاری کارگاه تاریخی –زبان شناسی با عنوان "خوانش شاهزادگان و کارگران زن درمتون عیلامی باروی تخت جمشید" که در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد مطرح کرد.

وی گفت: مدارک و الواح به جای مانده از دوران هخامنشی نشان می دهد که در آن زمان چگونه عدالت در رفتار با مردم رعایت می شده به نحوی که به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و... الگوی زمان خویش بوده اند .

اسماعیلی اظهار داشت: اکنون و پس از 2500 سال برای اینکه آینده بهتری داشته باشیم باید بیشتر تأمل و اندیشه کنیم .

کارگاه "خوانش شاهزادگان و کارگران زن در متون عیلامی باروی تخت جمشید "که به مدت سه روز توسط پرفسور ووتر هنکلمن دانشیار مطالعات عیلامی و هخامنشی در مدرسه کاربردی مطالعات پیشرفته پاریس در حال برگزاری است در روز نخست با بیان "مقدمه ای بر زبان عیلامی در دوره هخامنشی و الواح باروی تخت جمشید "،"لوح شاه "و "لوح ایردبم "همراه بود.

گفتنی است در روز دوم از این کارگاه "پرونده ایرتشتون و پرونده آتوسا "و"منابع یونانی و پرونده پریساتیس (پریسا )مورد بررسی قرار می گیرد .

همچنین "سازمان کارگری در الواح باروی تخت جمشید و گروه های زنانه و مدیران زن "، "نقش پاداش ها ، پاداش هایی برای مادران و اوپندوش یا تا مرگ ما را از هم جدا نگه دار "از موضوعاتی است که در روز سوم مطرح خواهد شد .

کد N1522190

وبگردی