آفتاب

نمره شبکه ملی اطلاعات در اجرای طرح سرشماری اینترنتی چند است؟

نمره شبکه ملی اطلاعات در اجرای طرح سرشماری اینترنتی چند است؟

رییس سازمان فناوری اطلاعات نمره شبکه ملی اطلاعات را در برگزاری طرح اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن را بسیار خوب دانست و اظهار کرد: جزییات اطلاعات مردم ثبت شده از اقصی نقاط کشور نشان دهنده گستردگی و در دسترس قرارگرفتن آن دارد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، نصراله حهانگرد با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن که امسال به صورت اینترنتی انجام می شود نخستین اقدام ملی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است، گفت: مهمترین انتظاری که از شبکه ملی می رود گستردگی و پوشا بودن آن در سراسر کشور است. ضمن اینکه در دسترس قرار گرفتن این ارتباط در اقصی نقاط کشور، پایداری، توانمندی در ارایه سرویس های مردم نهاد از دیگر انتظارات شبکه ملی اطلاعات به شمار می رود.

وی با اشاره به خدمات شبکه ملی اطلاعات برای برگزاری اینترنتی سرشماری در سال جاری افزود: در فرایند سرشماری جزییات اطلاعات ثبت شده مردم نشان از گستردگی و دسترسی کامل آن دارد چراکه در گزارش ها مشخص است که اطلاعات مردم از همه شهرها و روستاهای کوچک در سیستم ثبت شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ثبت اطلاعات از اقصی نقاط کشور را معرف پوشش، وسعت دسترسی، پایداری و کیفیت مناسب شبکه ملی اطلاعات دانست و اظهار کرد: علاوه بر آن در شبکه ملی اطلاعات امکان برقراری پوشش های امنتیتی برای سرویس های ویژه به صورت یکپارجه فراهم است بطوریکه در سرشماری اخیر دسترسی سامانه به خارج از کشور بسته شد.


جهانگرد از دیگر خصوصیات شبکه ملی اطلاعات که در سرشماری اخیر نیز بکارگیری شد به رصد رفتارهای هک بین المللی و کنترل آن اشاره کرد و تصریح کرد: برهمین اساس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اجرای شبکه ملی اطلاعات اهتمام ویژه ای داشت.


در پایان رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره نمره ای که شبکه ملی اطلاعات در نخستین اقدام ملی انجام شده در بستر آن، گفت: به نظرم شبکه ملی اطلاعات در اجرای این طرح نمره بسیار خوبی بگیرد و شاید اگر بخواهیم عددی ذکر کرد نمره آن را 18.5 یا 19 باشد.
بنابه این گزارش، سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال از سوم مهرماه به صورت اینترنتی برگزار شده است که باتوجه به روند تصاعدی استقبال از دیروز، اجرای آن تا روز سه شنبه 27 مهرماه تمدید شد.

 


دکتر واعظی در بازدید از مرکز آمار ایران: سرشماری اینترنتی نخستین اقدام ملی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 که به صورت اینترنتی در جریان است، نخستین اقدام ملی بر بستر شبکه ملی اطلاعات به شمار می رود، گفت: امروز کشور در شرایط اقتصادی خوبی به سر می برد و موانع داخلی و خارجی که در کشور وجود داشت اینک مرتفع شده است و همه این اتفاقات بستر خوبی ایجاد کرده تا بتوانیم برنامه ششم توسعه را با یک برنامه ریزی معقولی به پیش ببریم و رسیدن به اهداف آنرا امکان پذیر کنیم.

اختصاص پهنای باند به مشارکت کنندگان در سرشماری
دکتر واعظی در پایان در مورد یکی از مشوق های شرکت مردم در سرشماری که ارایه پهنای باند اینترنت بود، توضیح داد: در ابتدا پیشنهاد اختصاص یک گیگابیت پهنای باند برای کسانی بود که در سرشماری شرکت کرده بودند که برای انجام آن با همه مبادی ذیربط و ارایه دهندگان اینترنت به مردم صحبت کردیم و ازآنجاکه سرشماری یک اقدام ملی است همه آنها موافقت کردند تا این پیشنهاد اجرایی شود. ضمن اینکه در ادامه رییس مرکز آمار ایران پیشنهاد افزایش پهنای باند تشویقی به دو گیگابیت بر ثانیه را دادند که تعهد اجرای آن از سوی شرکت هایی که آن را امضا کرده اند را می دهم.

 

آخرین آمار مشارکت مردمی
بنابه گزارش خبرنگار ما، در 17 روز نخست اجرای طرح سرشماری اینترنتی به طور متوسط روزانه 229هزار خانوار مشارکت داشتند که از روز هجدهم با افزایش تصاعدی این نرخ به 468هزار خانوار و دیروز (جمعه) این نرخ به 870هزار خانوار رسید.

بنابه اعلام امیدعلی پارسا رییس مرکز آمار تا ساعت 8 صبح امروز (شنبه) نرخ مشارکت چهار برابر مدت مشابه در روز گذشته بوده است.
ضمن اینکه در کشورهایی که برای نخستین بار اقدام به سرشماری اینترنتی کرده اند نرم مشارکت 2 تا 3 درصد بوده است که این نرخ در چند کشور به 8 درصد رسید و در کشور کانادا نرخ مشارکت تا 18 درصد نیز بالا رفت اما در کشور ژاپن نرخ مشارکت با ثبت رکوردی 35درصد ثبت شده است.

بنابه اعلام رسمی رییس مرکز آمار در کشورمان از نظر جمعیتی شاهد مشارکت 21.5درصدی و از نظر خانوار مشارکت 20.5 درصدی رخ داده است.

5656

 

 

 

 

کد N1522075

وبگردی