آفتاب

نهال کاری یکهزار هکتار از اراضی بیابانی استان بوشهر

نهال کاری یکهزار هکتار از اراضی بیابانی استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با تغییرات آب و هوایی و تامین اعتبار لازم در نیمه دوم امسال در یکهزار هکتار از عرصه های بیابانی این استان نهال کاری اجرا شود.

به گزارش ایرنا، مهدی کریمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: عملیات نهال کاری در استان بوشهر با هدف بیابان زدایی، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و رسیدن به توسعه پایدار است.
وی با بیان اینکه نهال کاری درهر نقطه ای که انجام می شود نیاز به مراقبت ونگهداری دارد ادامه داد: در این عملیات ازکاشت گونه های بیابانی و بومی استان که کمتر نیاز به آبیاری و نگهداری دارند، استفاده می شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: نهالستان های این اداره برای شش ماهه دوم سال، تولید 100 هزار اصله نهال های بیابانی را در دستور کار قرار داده اند که این نهال ها در عملیات بیابان زدایی به کمک استان می آیند.
وی اظهار کرد: بیشتر شهرستانهای استان بوشهر دارای نهالستان هستند و در برنامه ای زمانبندی شده همه نهال های تولیدی در این نهالستانها در نیمه دوم سال آماده کاشت می شوند.
کریمی گفت: استان بوشهر بیش از330 هزار هکتار بیابان دارد که با وجود انجام عملیات بیابان زدایی در30 هزار هکتار از این اراضی بیابانی، اما رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند اعتبارات و حمایت های بیشتر است.
6047/6043**خبرنگار: موناعیدان** انتشاردهنده: خدانظرخواجه
کد N1521984

وبگردی