آفتاب

مشکل بازنشستگی پیش از موعد اعضای صندوق بیمه روستائیان در حال پیگیری است

مشکل بازنشستگی پیش از موعد اعضای صندوق بیمه روستائیان در حال پیگیری است

یزد- ایرنا - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه 1.5میلیون نفر بیمه این صندوق هستند گفت: مشکل بازنشستگی پیش از موعد روستائیان ، کشاورزان و عشایر عضو این صندوق در حال پیگیری است .

به گزارش ایرنا ، محمدرضا رستمی روز شنبه در اجلاس مدیران استانی این صندوق در یزد گفت: عمده مساله این صندوق از ابتدا میزان جمعیت این بخش و درخواست استفاده از بیمه روستائیان بود.
وی اضافه کرد: برخی از افرادی که از ابتدا در این صندوق عضو شده بودند به دلیل سن بالا و مشکلات بازنشستگی پیش از موعد افراد مسن از ادامه عضویت بازمانده اند.
رستمی درباره قانون بازنشستگی پیش از موعد این صندوق گفت: به جمع بندی رسیدیم تا با شرایطی این قانون را اجرا کنیم تا هم به نفع صندوق و هم به نفع بیمه شدگان باشد.
وی افزود: هم اکنون این طرح در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی است و قرار است سه شنبه هفته جاری مورد بحث قرار گیرد که امیدواریم به تصویب برسد.
این مسئول یکی از دلایل توقف رشد بیمه شدگان این صندوق را رفع نشدن مشکل بازنشستگی پیش از موعد روستائیان و عشایر عنوان کرد و ادامه داد: در کنار مشکل بازنشستگی پیش از موعد برخی مشکلات ساختاری در حوزه های آی تی ، قوانین و نیروی انسانی داریم که امیدواریم بخشی از آنها با بازنگری در آیین نامه اجرایی صندوق بیمه روستائیان برطرف شود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجنماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: تغییر حق بیمه ها ، افزایش تعهدات بیمه ، توجه به بیمه بیکاری و ارتقاء زیرساخت ها نیز از دیگر مسائلی است که برای گسترش بیمه روستائیان در دست پیگیری داریم.
رستمی افزود: تغییر در ترکیب نیروی انسانی ، طرح تطبیق کارگزاران و بحث اعطای مجوز به کارگزاران حقیقی از دیگر موضوعاتی است که صندوق بیمه روستائیان و عشایر به دنبال اجرای آنهاست.
وی با اشاره به تصویب بیمه فراگیر در دولت نیز گفت: در صورت اجرای این طرح ، فعالیت بیمه روستاییان مضاعف خواهد شد که البته منابع مالی آن با منابع مالی بیمه روستائیان متفاوت است و امیدواریم بتوانیم آن را به خوبی اجرا کنیم.
در اجلاس کشوری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر کشور ، معاونان و مشاوران این صندوق به همراه مدیران تمام استانها حضور دارند.
در استان یزد طبق آمارهای موجود حدود 89 هزار نفر مشمول بیمه این صندوق هستند که تاکنون تنها 18هزار و 500نفر یعنی حدود 20 درصد آنان زیرپوشش قرار گرفته اند که از میانگین کشوری حدود چهار درصد پایین تر است .
استان یزد دارای 10 شهرستان و افزون بر یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت است که حدود 18درصد آنان در مناطق روستایی زندگی می کنند.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
کد N1521971

وبگردی