آفتاب

دولت به سمت فعالیت اقتصادی محیط زیست محور حرکت می‌کند

دولت به سمت فعالیت اقتصادی محیط زیست محور حرکت می‌کند

معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: حرکت به سمت سرمایه گذاری در فعالیت اقتصادی و بسیار سود آور محیط زیست محور از برنامه های دولت تدبیر و امید در استان مرکزی است.

به گزارش  ایلنا، محمد شریعتمداری  در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان مرکزی، اهمیت و علاقه مردم ایران اسلامی به استان مرکزی به عنوان زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بسیاری از علمای اسلام از جمله آیت الله العظمی اراکی را خاطر نشان ساخت و گفت: شرایط مطلوب صنعتی و اقتصادی استان، ویژگی خاص استان مرکزی است.

معاون اجرایی رییس جمهور رتبه پانزدهم استان در میزان سپرده گذاری، شرکت ها و نواحی فعال صنعتی و ظرفیت معدنی قابل ملاحظه را از مهم ترین ظرفیت های استان مرکزی برای سرمایه گذاری برشمرد و ادامه داد: باید روند رشد تولید ناخالص داخلی استان افزایش یابد.

 شریعتمداری با اشاره به انجام نظرسنجی از مردم و  همچنین گفت‌وگوهای علمی مرکز بررسی استراتژیک نهاد ریاست جمهوری با اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی به منظور آگاهی و بحث و بررسی چالش ها و پتانسیل های پیش روی هر استان، اظهار داشت: مرمت و بازسازی بافت های تاریخی، احیای تالاب میقان که احیا استان مرکزی است، کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی، آبرسانی، بازچرخانی آب با تکمیل ظرفیت های تصفیه خانه ها با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی از جمله تدابیر  و برنامه های دولت یازدهم برای پیشرفت و آبادانی استان مرکزی است.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره سابقه قوی فرهنگی استان مرکزی اظهارداشت: پتانسیل های خوبی در توجه به مسایل فرهنگی و سرمایه گذاری در این حوزه سود آور وجود دارد.

شریعتمداری در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرا ابااعبدالله حسین (ع) گفت: مفتخریم که مجموع تدابیر اندیشیده شده برای سفرهای کاروان تدبیر و امید روز بروز از شرایط کامل تر و نقاط رشد و توسعه همه جانبه برخوردار می شود.

کد N1521869

وبگردی