آفتاب

۱۰ تیتر داغ دنیای آی تی از فرار مغزهای انگلیسی به اپل تا تگ‌های صحت‌یاب گوگل نیوز

۱۰ تیتر داغ دنیای آی تی از فرار مغزهای انگلیسی به اپل تا تگ‌های صحت‌یاب گوگل نیوز

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه 24 مهر 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - فرار مغزها از کمپانی انگلیسی Imagination Technologies به اپل شدت گرفته است. این کمپانی مسئول پردازش گرافیگی آیفون 7 بوده است و قرار بود اپل این کمپانی را بخرد اما پس از فراز مغزها از کمپانی انگلیسی به اپل، تیم کوک به مقصود خود رسید و ضرورتی برای خرید نمی‌بیند.

شماره 2- به دنبال فاش شدن هک یاهو و نیز ایجاد سرویس جاسوسی در یاهو به نفع دولت آمریکا، اپراتور مخابراتی ورایزون که قرار بوده 4.83 میلیارد دلار یاهو را بخرد، روی تصمیم خود مردد شود. لوول مک آدام مدیر اجرایی ورایزون،  یاهو را برای قیمت پیشنهادی تحت فشار گذاشته است و ممکن است به کلی معامله منتفی شود.

شماره 3 - راب راینهارت مهندس نرم‌افزار خالق سویلنت این روزها دچار بحران شده است. سویلنت یک غذای مغذی است که هدف آن پوشش تمام نیازهای بدن برای یک شخص بالغ است و ظاهراً مردم پس از خوردن غذا با فرمول سری دچار تهوع شده‌اند.

شماره 4 - ناشران قدرتمند دیجیتال تحت گروه جدید group Nine Media باهم متحد شدند. کمپانی‌های رسانه‌ای Thrillist، TheDodo و NowThis با ایجاد گروه جدید رسانه‌ای پذیرای سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری دیسکاوری روی کمپانی جدید ناین مدیا شدند.

شماره 5 - تگ دادن به اخبار در گوگل نیوز ویژگی ابتکاری جدیدی است تا کاربران از صحت‌وسقم خبر مطلع شوند. اپ گوگل نیوز و Weather روی آی او اس و اندروید در آمریکا و انگلیس به این ویژگی مجهز شده‌اند.

شماره 6 - افت محبوبیت برند سامسونگ در آمریکا از رده 46 به 29 پس از انفجار نوت 7 معضل جدیدی است که مدیران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کمپانی YouGov BrandIndex به برندهای محبوب میان مردم آمریکا از 100 تا منفی 100 امتیازدهی می‌کند که پیش از انفجار رتبه سامسونگ 46 بود که پس از انفجار به 29 رسیده است. (هر چه به 100 نزدیک‌تر باشد میزان محبوبیت بالاتری در بین مردم دارد)

شماره 7 - اپلیکیشن تیندر/ Tinder با الگوریتم جدید هوش مصنوعی خود بهترین عکس شمارا برای اطرافیان شما ارسال می‌کند. این اپ دوستان نزدیک شمارا پیداکرده و به‌اصطلاح جورسازی می‌کند.

شماره 8 - اف بی آی هیچ موفقیتی برای شکستن آیفون ظهیر عدن، تروریست مینه سوتا به‌دست نیاورده است و داستان هک آیفون قبلی نیز زیر سؤال رفته است!

شماره 9 - مدیر اجرایی نتفلیکس گفت چندان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در چین نیست.

شماره 10 - مدیر اجرایی سیلز فورس اعلام کرد دیگر قصد خرید توئیتر را ندارد. به دنبال اظهارات مارک بنیوف، سهام توئیتر سقوط کرد.

(عکس خبر: لوول مک آدام مدیر اجرایی ورایزون)

 5656

کد N1521826

وبگردی