آفتاب
رئیس هیئت مدیره صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل:

نجات جان ۲۰ میلیون نفر از مبتلایان ایدز، مالاریا و سل در جهان

نجات جان ۲۰ میلیون نفر از مبتلایان ایدز، مالاریا و سل در جهان

رئیس هیئت مدیره صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل از نجات جان ۲۰ میلیون نفر در جهان از سه بیماری ایدز، مالاریا و سل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «نوربرت هاوزر» صبح شنبه در افتتاحیه دومین اجلاس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل که در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما دور هم جمع شده‌ایم تا راه‌های کاهش آلام ایدز، سل و مالاریا را در دنیا بررسی کنیم.

وی با اشاره به منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه که درگیر چالش‌های زیادی به غیر از موارد بیماری است، گفت: امروز دیگر نباید به خاطر این سه بیماری، جان انسان‌ها را از دست بدهیم.

هاوزر با اعلام اینکه تلاش صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل منجر به نجات جان ۲۰ میلیون نفر از مبتلایان به این سه بیماری شده‌ است، گفت: تا پایان سال میلادی جاری، این تعداد به ۲۲ میلیون نفر می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل با اعلام اینکه ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در سه سال آینده یعنی در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ برای نجات جان هشت میلیون انسان از ابتلا به این سه بیماری در نظر گرفته شده است، گفت: ما تلاش می‌کنیم در طول این سه سال از ۳۰۰ میلیون عفونت ناشی از سه بیماری ایدز، مالاریا و سل جلوگیری کنیم.

وی بر حمایت از سلامت کودکان، زنان و مردان و دسترسی آنان به خدمات بهداشتی مطلوب تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های این صندوق بر اساس کشورهای مختلف با ظرفیت‌هایی که در آنها وجود دارد، انجام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل از خاورمیانه به عنوان یک نمونه از الگوهای مختلف عملکردی در مقابله با این سه بیماری نام برد و گفت: ما از ایران بابت فعالیت‌هایی که در زمینه مقابله با سه بیماری ایدز، مالاریا و سل انجام داده است، تشکر می‌کنیم.

کد N1521740

وبگردی