آفتاب

هیات مدیریت شهری ماریبور کشور اسلوونی وارد اراک شد

هیات مدیریت شهری ماریبور کشور اسلوونی وارد اراک شد

اراک- ایرنا- هیات مدیریت شهر ماریبور کشور اسلوونی روز شنبه به منظور عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهرستان محلات از توابع استان مرکزی، با استقبال تنی چند ازمدیران دستگاه های اجرایی این استان وارد اراک شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان مرکزی در این آیین گفت: اگر چه تفاهم نامه های عقد خواهرخواندگی بین دو شهر امضا می شود اما منافع این تفاهم نامه به صورت کلی است و هر دو کشور می توانند از این تفاهم نامه استفاده کنند.
حسن قربانی اضافه کرد: نقاط مختلف استان مرکزی از ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی بالقوه ای برخوردار است که ارتباط آنها با هر کشوری می تواند منافع زیادی برای هر دو طرف داشته باشد.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهرستان محلات پایتخت سنگ تراورتن و گل کشور ایران محسوب می شود و عقد تفاهم نامه خواهر خواندگی این شهرستان با شهر ماریبور اسلوونی می تواند نخستین گام در راستای ایجاد بازار مصرف محصولات این شهرستان در اروپا باشد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر شهرستان محلات، زمینه عقد تفاهم نامه خواهر خواندگی شهرهای اراک، دلیجان، نراق، ساوه، خمین و شازند نیز با شهرهای کشورهای مختلف اروپایی فراهم شده که تا پایان امسال این مهم عملیاتی می شود.
معاون شهردار ماریبور اسلوونی نیز در این آیین گفت: هدف شهرداری ماریبور از عقد تفاهم نامه خواهر خواندگی با شهر محلات استفاده هر دو طرف از ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی یکدیگر است.
سوشا پلکو افزود: شهر ماریبور با جمعیتی بالغ بر 110 هزار تن، دومین شهر پر جمعیت کشور اسلوونی است و می تواند بازار مصرف مناسبی برای کالاهای تولیدی شهرستان محلات باشد.
بازدید از چند کارخانه ها و شهرک های صنعتی شهرستان اراک و سپس عزیمت به شهرستان محلات برای عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی مهمترین برنامه این هیات مدیریت شهری ماریبور اسلوونی به اراک است.
خواهرخواندگی پیمان همکاری بلندمدت و رسمی دو شهر است که بین شهرداران دو شهر برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی منعقد می شود.
این پیمان به طور معمول دربرگیرنده سه بخش اصلی یک اجتماع، یعنی حکومت محلی، تجارت و بخش های خصوصی مانند جامعه مدنی و سازمان های مردمی و غیردولتی است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشاردهنده: مژگان حیدری*
کد N1521722

وبگردی