آفتاب

پیشروی نیروهای دولتی لیبی در سرت

پیشروی نیروهای دولتی لیبی در سرت

نیروهای طرفدار دولت وفاق ملی لیبی به آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شهر سرت حمله کردند که در جریان آن ۱۴ نفر از این نیروها کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیروهای طرفدار دولت وفاق ملی لیبی در نبرد برای آزادسازی سرت از اشغال عناصر داعش، به پیشروی در این منطقه ادامه دادند. طبق اعلام منابع رسمی، در درگیری‌های اخیر، ۱۴ نفر از نیروهای ارتش لیبی کشته شدند.

پس از شش ماه درگیری، که از سوی نیروی هوایی آمریکا حمایت می‌شود، نیروهای طرفدار دولت وفاق ملی لیبی، که از حمایت سازمان ملل برخوردار است، موفق شده‌اند که آخرین بازمانده‌های داعش را از این منطقه بیرون برانند.

نبرد سنگین خیابانی در منطقه «غزه البحریه» با حضور تانک‌ها و وسایل نقلیه جنگی و مسلسل‌های سنگین ادامه دارد. این در حالی است که حمله‌های هوایی برای بازپس‌گیری خانه‌های اشغال شده از سوی داعش در جریان است.

«احمد هادیا» از سخنگویان نیروهای طرفدار دولت وفاق ملی لیبی، که عمدتا از منطقه «مصراته» آمده‌اند گفت: «روز جمعه نیروهای "بنیان مرصوص" به پیشروی در منطقه "غزه البحریه" ادامه دادند.»

در درگیری‌های روز جمعه،‌۱۴ نیروی دولتی کشته و حدود ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

سقوط سرت ضربه سنگینی به گروه تروریستی داعش است که اخیرا در مناطقی از سوریه و عراق تحت فشار هستند.

داعش سال گذشته شهر سرت را اشغال کرد. لیبی پس از سقوط «معمر قذافی» رهبر معدوم این کشور شاهد درگیری‌های سنگین میان گروه‌های شبه‌نظامی بوده‌ است.

کد N1521674

وبگردی