آفتاب

کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی لامرد راه‌اندازی شد

کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی لامرد راه‌اندازی شد

مدیر درمانگاه تخصصی امام رضا(ع) از راه اندازی کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی شهرستان لامرد خبر داد.

زاهدی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تعیین درصد از کارافتادگی مطابق ماده ٩١ قانون تأمین اجتماعی یکی از وظایف مهم کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی است که بیمه شدگان تأمین اجتماعی برای پرونده های پزشکی خود به لارستان و شیراز مراجعه می کردند و اکنون کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی لامرد از هفته آینده فعالیتش را در این درمانگاه آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: بررسی وضعیت از کارافتادگی اولیه متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری، بررسی وضعیت اشتغال بیمه شدگانی که به علت وقوع حوادث ناشی از کار باید به کارهای سبک اشتغال داشته باشند، بررسی و تأیید استراحت پزشکی ایام بیماری و بارداری بیمه شدگان که از شوراهای پزشکی ارجاع شده است و همچنین نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل نحوه پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی (اروتز و پروتز) مورد نیاز بیمه شدگان از دیگر وظایف کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی است.

مدیر درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی لامرد افزود: تشکیل کمیسیون پزشکی پس از اولین نشست کمیته بیمه و درمان خانه کارگر که باحضور شوکت عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی برگزار شد نیز بطور ویژه در دستور کار قرار گرفت و اکنون مراحل اداری آن به پایان رسیده است و قراردادهای موردنیاز برای انجام معانیات پزشکی بیمه شدگان تأمین اجتماعی با پزشکان و مراکز درمانی در شهرستان لامرد منعقد شد و اعضای کمیسیون آموزش های موردنظر برای انجام فعالیت را گذرانده اند.

وی اضافه کرد: بیمه شده ای که به علت حوادث ناشی از کار و یا به هر علت دیگر، تمام یا درصدی از توان خود برای ادامه کار را از دست داده باشد، لازم است پس از دریافت گواهی از پزشک متخصص معالج مبنی بر ازکارافتادگی کلی به شعبه ای که حق بیمه وی به آن پرداخت می شود، مراجعه نماید. در شعبه تأمین اجتماعی پس از بررسی پرونده بیمه شده، فرمی در ٣ نسخه که اطلاعات هویتی بیمه شده در آن ثبت شده است، به وی تحویل داده می شود و بیمه شده باید این فرم را برای تکمیل کردن بخش مربوط به اطلاعات پزشکی آن، نزد پزشک معالج برده و بعداز تکمیل مجددا فرم را به شعبه مربوطه تحویل دهد. در این مرحله شعبه تأمین اجتماعی، ضمن الصاق مدارک و تکمیل فرم های مورد نیاز، بیمه شده را به کمیسیون پزشکی سازمان معرفی می نماید.

مدیر درمانگاه تامین اجتماعی لامرد ادامه داد: پرونده پزشکی بیمه شده که شامل کلیه مدارک کلینیکی و پاراکلینیکی،نظریه پزشک معالج و همچنین شرح وسابقه بیماری با قید تاریخ شروع آن و تشخیص فعلی بیماری وخلاصه درمان‌های انجام شده با ذکر نتیجه آن درمدت درمان و اظهارنظر نهایی درباره بیماری می باشد،با انعکاس علت ارجاع پرونده به کمیسیون بدوی توسط دبیرکمیسیون در دستور کار قرار می گیرد.

زاهدی با بیان اینکه یک نفر پزشک متخصص به عنوان رئیس کمیسیون، یک نفرمتخصص داخلی بعنوان عضو ثابت، یک نفرمتخصص دررشته بیماری مربوطه به عنوان عضو مرتبط، یک نفر مشاور فنی بیمه ای،یک نفرمشاور طب کار یا بهداشت حرفه ای و یک نفر به عنوان دبیر(منشی)کمیسیون پزشکی از اعضای کمیسیون بدوی هستند، گفت: بیمه شده تأمین اجتماعی که از سوی یکی از شعب این سازمان برای تعیین نوع و درصد از کارافتادگی به کمیسیون پزشکی لامرد معرفی می شود، باید به همراه مدارک درمانی، خلاصه پرونده و در صورت لزوم پرونده فنی، فرم بررسی و گزارش بازرسی حادثه منضم به اظهارنظر واحد بازرسی درخصوص ناشی و یا غیرناشی از کاربودن حادثه و معرفی نامه شعبه، به واحد نوبت دهی کمیسیون پزشکی بدوی واقع در درمانگاه تخصصی امام رضا(ع) مراجعه کند.

وی با تأکید براینکه بیمه شده باید در روز و ساعت تعیین شده، در محل برگزاری جلسه کمیسیون پزشکی حاضر شود، گفت: رأی کمیسیون بدوی پس از صدور در روز برگزاری جلسه کمیسیون به بیمه شده ابلاغ می شود. بیمه شده در صورت قبول نداشتن رأی صادره می تواند حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، اعتراض کتبی خود را به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه اعلام کند و شعبه تامین اجتماعی، بیمه شده را به کمیسیون پزشکی تجدیدنظر معرفی می کند و بیمه شده ای که به رأی کمیسیون بدوی اعتراض دارد باید پس از دریافت معرفی نامه از شعبه تأمین اجتماعی، به واحد نوبت دهی کمیسیون پزشکی تجدیدنظر مراجعه کند.

زاهدی در خاتمه گفت: رأی نهایی توسط اعضای کمیسیون پس از بررسی کامل پرونده پزشکی بیمه شده و مشاهده وضعیت او صادر می شود و بیمه شده می تواند به رأی کمیسیون پزشکی بدوی اعتراض کند و رأی کمیسیون  پزشکی تجدیدنظر تأمین اجتماعی قطعی و غیرقابل اعتراض است.

کد N1521664

وبگردی