آفتاب

همایش اتحادیه گرایی اسلامی در ترکیه برگزار شد

همایش اتحادیه گرایی اسلامی در ترکیه برگزار شد

نماینده تبریز در مجلس، ضمن شرکت در همایش اتحادیه گرایی اسلامی در استانبول، با تبیین نقش و جایگاه اتحادیه های صنفی و کارگری در ایران، بر اهمیت ارتباط بین تشکل های کارگری و کارمندی کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، زهرا ساعی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، ضمن شرکت در همایش اتحادیه گرایی اسلامی در استانبول، با تبیین نقش و جایگاه اتحادیه های صنفی و کارگری در ایران، بر اهمیت ارتباط بین تشکل های کارگری و کارمندی کشورهای اسلامی تاکید کرد.

وی که برای شرکت در همایش اتحادیه گرایی دنیای اسلام به استانبول آمده، در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، این مطلب را عنوان کرد.

همایش اتحادیه گرایی دنیای اسلام با مشارکت نمایندگانی از اتحادیه ها و تشکل های کارگری و کارمندی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران، امروز در استانبول برگزار شد.

در این همایش که با سازماندهی اتحادیه کارمندان دولتی ترکیه موسوم به مامورسن و مرکز آموزش و تحقیقات اقتصادی اجتماعی و آماری کشورهای اسلامی SESRIC تحت عنوان اتحادیه گرایی در دنیای اسلام برگزار شد، زهرا ساعی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از سوی خانه کارگر ایران و حمید زادبوم رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه شرکت کردند.

ساعی گفت: اتحادیه کارمندی مامورسن که یکی از اتحادیه مهم ترکیه به شمار می رود، در راه توسعه مناسبات خود با مخاطبان خود در کشورهای اسلامی چنین همایشی را میزبانی کرد و می خواهند در قالب توافق و تفاهم نامه هایی همکاریهای بین المللی خود را توسعه بدهند. از کشورهای اسلامی نیز دعوت شده که در چنین همایشی با هدف آشنایی بیشتر بین تشکل های کارمندی و کارگری کشورهای اسلامی و هم افزایی و همکاری و تقویت سندیکاهای کارگری و کارمندی، در این همایش حضور داشته باشند. اما مباحث اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در کشورهای اسلامی را هم مد نظر دارند.

وی گفت: از خانه کارگر ایران به نمایندگی از آنجا در همایش اتحادیه های کشورهای اسلامی در استانبول شرکت کرده است. هدف از شرکت تبیین فعالیت های اتحادیه صنفی کشورمان، بخصوص در حوزه کار و کارگری و حوزه های اجتماعی می باشد.

ساعی گفت: در ارائه ای که در همایش داشت، اشاره کرده به اینکه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، اتحادیه ها در ایران تقویت و توسعه یافته است. الان در شهرهای مختلف ایران اتحادیه هایی داریم که در حوزه های مختلف سازماندهی شده اند و نقش موثری در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارند و برخی از آنها مانند خانه کارگر در مجلس نماینده دارند. در تعیین وزرا می بینیم که نقش آفرینی می کنند.

نماینده تبریز گفت: ایده همکاری و تعامل بین نهادهای کارگری و کارمندی کشورهای اسلامی می تواند زمینه همکاری و نزدیکی بیشتری را در کشورهای منطقه ما که مشکلات عدیده ای به ویژه حرکت های افراطی روبروست، ایجاد کند.

او در پاسخ به سئوالی در خصوص سابقه همکاری نهادها و تشکل های کارگری و کارمندی کشورمان با مخاطبان خود در کشورهای اسلامی از جمله ترکیه گفت: خانه کارگر ارتباط بسیار خوبی دارد و خانه کارگر عضو اتحادیه کارگری جهان اسلام است.

زهرا ساعی گفت: در بخشی از ارائه خود در همایش اشاره داشت به چهره رحمانی دین مبین اسلام که پیامبر اکرم (ص) توانستند با همین نگاه بین اقوام و ملل رحمت و مودت برقرار کرده و به کمک کسانی که مورد ظلم واقع شدند، بشتابند. اشتراکات فراوان بین کشورهای اسلامی نعمت و فرصتی است که بتوانیم با همکاری تشکل های مردم نهاد بین خود از انبوه مشکلات کاسته و رشته های ارتباطی را تقویت کنیم. تاکید داشتم که اگر می خواهیم پیشرفت داشته باشیم باید موانع را از سر راه اتحادیه ها برداریم و بیائیم و انسجام و وحدت رویه داشته باشیم. لذا برگزاری چنین همایش هایی می تواند در مبادله تجربیات و آشنایی بیشتر بین چنین تشکل هایی مفید و موثر باشد.

وی گفت، ایران نیز می تواند میزبان همایش هایی برای تقویت کشورهای اسلامی در حوزه مسائل صنفی باشد.

کد N1521616

وبگردی