آفتاب

حسگر ضربان قلب اپل واچ دقیق‏ترین در میان پوشیدنی‏های هوشمند

حسگر ضربان قلب اپل واچ دقیق‏ترین در میان پوشیدنی‏های هوشمند

هرچند اپل بر اساس یک سنت دیرینه، محصولات جدید خود را با به‏روزرسانی‏های انگشت شمار نسبت به نسل قبلی آنها وارد بازار می‏کند، با این حال ...

فارنت:هرچند اپل بر اساس یک سنت دیرینه، محصولات جدید خود را با به‏روزرسانی‏های انگشت شمار نسبت به نسل قبلی آنها وارد بازار می‏کند، با این حال تجهیزات به کار رفته در آنها همیشه در نوع خود بهترین هستند. در همین راستا بررسی‏های جدید نشان می‏دهند که دقت سنسور تشخیص ضربان قلب نسل دوم اپل‌واچ، تقریبا با نمونه آزمایشگاهی آن برابر می‏کند.

 

بدون شک یکی از عوامل افزایش محبوبیت گجت‏های پوشیدنی، تجهیزات به کار رفته در آنها است که بر وضعیت جسمانی افراد نظارت می‏کنند. حسگر ضربان نیز یکی از سنسورهایی است که طی چند سال اخیر در طیف وسیعی از گجت‏های الکترونیکی از گوشی همراه گرفته تا ساعت‏ها و دستبندهای هوشمند مورد بهره‏برداری قرار گرفته است، با این حال بدیهی است که دقت تمامی حسگرهای این‌گونه محصولات یکسان نیست. در همین حال بررسی‏های صورت گرفته از سوی دکتر گردان بلکبرن، رئیس کلینیک کلیولند نشان می‏دهد که این سنسور اپل واچ نسبت به سایر سنسورهای کوچکی که در گوشی‏های هوشمند از جمله گلکسی اس 7 و دیگر دستگاه‏های الکترونیکی پوشیدنی استفاده شده از عملکرد و دقت به مراتب بیشتری بهره می‏برد.

در این بررسی، عملکرد اپل واچ جدید با سایر رقبای مدعی در این عرصه همچون Fitbit Charge HR، Mio Alpha و Basis Peak مورد ارزیابی قرار گرفته است که سنسور ساعت هوشمند اپل از تمامی این محصولات از دقت بیشتری برخوردار بوده است. به طور دقیق‏تر، در این آزمایش که ضربان قلب فرد در شرایط مختلف همچون استراحت، ورزش و غذا خوردن مورد بررسی قرار گرفته است، سنسور اپل واچ توانسته است در این آزمون با 90 درصد دقت در صدر بایستد که این رقم برای سایر محصولات به کمتر از 80درصد دقت افت کرده است.

کد N1521482

وبگردی