آفتاب

مرحله نخست فولاد کاوه جنوب کیش آماده بهره برداری است

مرحله نخست فولاد کاوه جنوب کیش آماده بهره برداری است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس گفت: مرحله نخست پروژه فولادسازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید یک میلیون و 200 هزار تن فولاد در سال آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا ، سید محمد اتابک روز جمعه در این خصوص اظهار داشت: پروژه های تکمیل شده مجتمع فولاد جنوب کیش شامل 2 واحد آهن اسفنجی ، ایستگاه گاز به ظرفیت 100 هزار متر مکعب در ساعت ، خط انتقال فشار قوی و پست برق ، تاسیس و انتقال آب از دریا به ظرفیت روزانه 15 هزار مترمکعب ، مرحله نخست فولادسازی به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در سال می شود.
وی ادامه داد: مرحله دوم فولادسازی به ظرفیت یک میلون و 200 هزار تن در سال ، گندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن در سال ، آب شیرین کن به ظرفیت روزانه 40 هزار متر مکعب ، اتصال به شبکه راه آهن سراسری نیز از جمله برنامه های در دست اقدام می باشد.
وی اضافه کرد: این فولاد سازی در راستای برنامه توسعه اقتصادی کشور، پس از تحقیق و مطالعات کارشناسی دقیق و جانمایی هوشمندانه با در نظر داشتن مزایای نسبی تولید فولاد در مواردی از قبیل تامین مواد اولیه، انرژی و نیروی انسانی ، دسترسی به منابع آب و خطوط ریلی و همچنین بر اساس رسالت و ماموریت های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر اشتغال زایی و محرومیت زدایی ساخته شده است.
وی ، هدف از راه اندازی فولاد سازی کاوه کیش تولید مستمر و پایدار با بکارگیری فناوری روز به منظور حضور در جمع سه تولید کننده برتر کشور در زمینه فولاد ، ایجاد واحدهای پائین دستی و بالا دستی فولاد خام به نحوی که زنجیره کامل تولید فولاد از چرخه معدن تا مقاطع فولادی تحقق یابد و اشتغال زایی با به کارگیری منابع انسانی لازم و ایجاد زمینه رشد و توانمندسازی آنها و نقش آفرینی در محرومیت زدایی جنوب کشور عنوان کرد.
اتابک اظهار داشت: امید می رود تا پروژه های توسعه ای این مجتمع که با هدف توسعه فعالیت ها و مزیت های تولید در دست اقدام قرار گرفته با همت همه کارکنان و حمایت مسئولان بنیاد مستضعفان و تدابیر حمایتی همه دست اندرکاران این صنعت هر چه سریعتر به بهر ه برداری برسد.
وی ادامه داد : مجتمع عظیم فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه صنایع مادر در زمینی به مساحت 170 هکتار در فاصله 22 کیلومتری غرب شهر بندرعباس ایجاد شده وقرار است با حضور معاون اول رئیس جمهوری امسال بهره برداری شود.
3219/6048شبس**1565
خبرنگار عزت الله معمار باشی ** کیومرث پاده بان
کد N1521335

وبگردی