آفتاب
امام جمعه کرمانشاه:

حرکت امام حسین (ع) و قیام عاشورا هیچگاه از حافظه ها پاک نمی شود

حرکت امام حسین (ع) و قیام عاشورا هیچگاه از حافظه ها پاک نمی شود

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه حرکت امام حسین (ع) و قیام عاشورا را حرکتی ماندگار و همیشه جاویدان دانست و گفت: این حرکت سرور و سالار شهیدان هیچگاه از حافظه ها پاک نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع کرمانشاه با آرزوی قبولی عزاداری و سوگواری عزاداران حسینی در ایام ماه محرم تاکید کرد این سوگواری ها و عزاداری ها باید در تمام طول ماه محرم با شکوه تر ادامه یابد.
وی همچنین با تاکید بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: یکی از فلسفه های قیام امام حسین (ع)، پیاده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که این فریضه باید در جامعه اسلامی همواره پیاده گردد.
وی خواستار توجه جدی به موضوع حجاب در جامعه شد و با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر در این رابطه افزود: حجاب در جامعه اسلامی باید منطبق بر احکام دین مبین اسلام باشد.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های خود به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این سفر دستاوردهای مادی و معنوی فراوانی برای مردم استان داشت که مسئولان باید پیگیر مصوبات این سفر باشند.
آیت الله علما در ادامه همچنین از آمریکا به عنوان سردمدار جنایت در دنیا نام برد و افزود: دشمنی این کشور با اسلام و مسلمانان ثابت شده و هیچ اعتمادی به این کشور نیست.
وی در ادامه خطبه های خود با تسلیت سالروز شهادت شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: این شهید والامقام خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب کرد.
وی به سالروز درگذشت آیت الله مهدوی کنی، یار وفادار امام (ره) نیز اشاره کرد و گفت: این عالم مجاهد همواره برای اعتلای اسلام و انقلاب تلاش می کرد و در این راه مجاهدت های فراوانی کرد.
3033./ 1539
انتشار دهنده: فرزاد نویدی انتشاردهنده: موسی فعالیان
کد N1521291

وبگردی