آفتاب

قهرمانی اولین دوره مسابقات راگبی جام کاسپین به گیلانیها رسید

قهرمانی اولین دوره مسابقات راگبی جام کاسپین به گیلانیها رسید

انزلی- ایرنا- تیم منتخب گیلان در اولین دوره از رقابتهای سه جانبه راگبی جام کاسپین با عنوان (کاسپین کاپ) توانست با از پیش رو برداشتن حریفان ، مقام قهرمانی این دوره از رقابتها را از آن خود کند.

سرپرست هیات انجمن های ورزشی گیلان بعد از ظهر جمعه درحاشیه برگزاری این مسابقات درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد نشاط دربین ساکنان منطقه آزاد انزلی و افزایش مشارکت و حضور مردم درمیادین ورزشی است.
حجت رحمت خواه با اشاره به غیر بومی بودن ورزش راگبی افزود: جا انداختن رشته های ناشناخته این چنینی کمی دشوار است و برگزاری این مسابقات می تواند به عنوان اولین گام دراین راه به حساب آید.
وی یادآور شد : منطقه آزاد انزلی برنامه های بسیاری در زمینه استعداد یابی و پرورش مربیان درحوزه بانوان و آقایان در دستور کار خود دارد .
رحمت خواه خاطر نشان کرد: برگزاری این دوره از مسابقات می تواند به عنوان نقطه عطفی برای برگزاری جام کاسپین درسطح بین المللی و با حضور ورزشکاران کشورهای حاشیه دریای خزر درمنطقه آزاد انزلی باشد .
به گزارش خبرنگار ایرنا در اولین دوره از رقابتهای راگبی جام کاسپین تیم منتخب گیلان توانست با نتیجه 29 بر صفر در بازی اول مقابل داتیس تهران و 17 بر 12 دربازی دوم مقابل پارت تهران ، تیم های راگبی پایتخت را از پیش رو برداشته و مقام اول را از آن خود کند و تیم پارت تهران هم با کسب نتیجه 13 بر صفر درمقابل حریف همشهری خود داتیس ،به مقام دوم این رقابتها دست یابد .
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
خبرنگار:رضا اکبری**انتشار دهنده:نصراله ابراهیمی
6030/7471/6070
کد N1521280

وبگردی