آفتاب

افشاگری نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از سیستم جدید دوپینگ/اعلام کنند بی‌آبرویی می‌شود!

افشاگری نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از سیستم جدید دوپینگ/اعلام کنند بی‌آبرویی می‌شود!

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری از شیوه جدید تست دوپینگ خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر باقری که ریاست کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری را برعهده دارد  از نجام شیوه های جدید آزمایش و آنالیز نمونه های ورزشکاران حتی بعد از چند سال خبر می‌دهد. شیوه‌ای که باعث اتفاقی شد که برای وزنه برداران المپیک لندن رخ داد.

در این اتفاق عجیب برای مثال در یک دسته 7 نفر از 10 ورزشکار دوپینگشان مثبت شد و سعید محمدپور وزنه بردار کشورمان که مقام پنجم را کسب کرده بود با حذف دیگر ورزشکاران، طلایی این المپیک شد. دکتر باقری درباره این شیوه جدید اینطور توضیح می دهد:  «آی او سی سیستم جدیدی را در شناسایی طراحی کرده است. قبلا ماده را در نمونه هر فرد ردیابی می‌کردند و مثلا می‌گفتند این مدت مصرف نکرده. الان یک اتفاق جدید افتاده که ممکن است در آینده ما هم رودست بخوریم و گرفتار شویم. یک سیستمی را طراحی کردند که مثلا هزار تست مثبت آستنازولول را روی نمودار می‌برد و مشخصات قطعی کسی که این ماده را مصرف می‌کند را درمی‌آورد.  نمونه‌ها را هم ده سال نگه می‌دارد. این بار آمد و دوباره نمونه‌ها را آنالیز کرد و این اتفاق افتاد. یعنی اصلا ماده را کشف نکرد، نشانه‌هایش را بررسی کرد. الان نمونه باشد همه چیز قابل فهمیدن است.»

دکتر باقری در ادامه درباره اینکه آیا ممکن است درباره مواد دیگر هم این کار را انجام بدهند می گوید: «قطعا تا الان این کار را کردند و ممکن است اعلام کنند ولی اگر اعلام کنند بی‌آبرویی برای همه است. پس اعلام نمی‌کنند.»
کد N1521264

وبگردی