آفتاب

امام جمعه بیرجند: امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه قیام کرد

امام جمعه بیرجند: امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه قیام کرد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه بیرجند گفت: امام حسین (ع) برای سوق دادن جامعه به سمت خوبی ها و اصلاح انسان های منحرف قیام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند افزود: در کل عالم تنها راه حق و راه باطل وجود دارد، کل جوامع یا حسینی(ع) و یا یزیدی هستند.
وی ادامه داد: انجام ظاهری اعمال دین اسلام سودی ندارد، باید به احکام اسلامی با جامعیت آن عمل کنیم، نه اینکه بخشی را عمل کرده و به بقیه بی توجه باشیم.
وی اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم عده ای از افراد به برخی از فرامین الهی خود را مومن می دانند، اما برخی از دستورات الهی که مخالف منافع دنیوی آنهاست را نمی پذیرند.
به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: مبارزه با استکبار وقتی خوب است که در اوج آن اخلاق و معنویت حاکم باشد، مبارزه با تکاثر طلبی همراه با حفظ اخلاقیات و توجه به جامعیت اسلام مفید است.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) برای اینکه جامعه به سمت صلاح پیش رود و انسان های منحرف اصلاح شوند قیام کرد.
وی اضافه کرد: ابا عبدالله الحسین (ع) آقای نه گویان به همه پستی های جهان است، ایشان زمانی قیام کردند که خیلی ها توصیه به وحدت برای حفظ اسلام از گزند دشمن خارجی و داخلی داشتند.
وی اظهار کرد: دشمن امام حسین (ع) در ظاهر اهل نماز و روزه و ... بود، برخی افراد با این توجیه که ایشان بر علیه حاکمیت اسلامی خروج کرده به جنگ آن حضرت رفتند.
وی تصریح کرد: در احادیث آمده که شمر فردی بود که 15 بار پیاده به خانه خدا رفت، همچنین این فرد در جنگ صفین در رکاب حضرت علی(ع) مجروح شد و جانباز ظاهری جنگ بود، اما موضوع قیام امام حسین(ع) توحید و اصل دین اسلام بود.
وی یادآور شد: امام حسین(ع) با کسانی که نسبت به ذات احدیت مسئله دارند جنگ داشت، بنی امیه به دنبال زر و زور بودند و دین خدا را بازیچه خود کرده بودند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: نباید ظلم در جامعه رواج یابد، عده ای از پرخوری مریض شوند و عده ای مشکل گرسنگی داشته باشند، این جامعه با منش اباعبدالله الحسین (ع) هماهنگ نیست.
وی افزود: اگر انقلاب ما شعار نه شرقی نه غربی و استقلالش را حفظ نکند، و با توطئه دشمن ظاهرا شعار دهد اما در اقتصاد، علم و مسائل گوناگون جامعه وابسته باشد آنوقت باید بدانیم که به معیارهای امام راحل و شهیدان والامقام عمل نکرده ایم.
وی اظهار کرد: بین خدا و بندگان الهی باید وحدت باشد تا کنار یکدیگر و با همبستگی در برابر مستکبران عالم بایستیم.
وی تصریح کرد: ما با استکبار در هر لباس مخالفیم، جامعه اسلامی باید استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد تا بتواند معیارهای اسلامی را حفظ کند.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم معنویت را گسترش دهیم، باید معنویت را با حکمت و موعظه حسنه انجام دهیم.
رضایی افزود: نقد باید خیرخواهانه باشد نه این که به گونه ای انجام شود که کینه در جامعه پخش شود و مردم از دین و قرآن زده شوند.
وی اظهار کرد: نقد ما مجادله حسن است و در جهت خیرخواهی و صلاح جامعه انجام می شود.
وی شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) را از مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود: ایشان حاذق ترین طبیب عالم است که متاسفانه برخی از ما ایشان را امام بیمار نامیدیم، ویلیام چیتیک بزرگ ترین محقق غربی، صحیفه سجادیه ایشان را نماد زیبایی های درون اسلام عنوان می کند.
رضایی گفت: اگر می خواهیم اوج عرفان را متوجه شویم باید از گنجینه بزرگ صحیفه سجادیه استفاده کنیم.
وی همچنین شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی به دست منافقان را از دیگر مناسبت های هفته عنوان کرد و افزود: این شهید محراب پیرو امام سجاد (ع) بود، امیدواریم همه ما از شفاعت امام سجاد (ع) برخوردار شویم.
*7559** 6054 ** خبرنگار - امیرشاهین نایبی فر* انتشاردهنده - مریم پنجابی*
کد N1521214

وبگردی