آفتاب
امام جمعه موقت خرم آباد:

امام سجاد (ع) با بصیرت و تدبیر مسیر مبارزه را انتخاب می کرد

امام سجاد (ع) با بصیرت و تدبیر مسیر مبارزه را انتخاب می کرد

خرم آباد - ایرنا - امام جمعه موقت خرم آباد گفت: امام سجاد(ع) قهرمان خستگی ناپذیری بود که با تدبیر و بصیرت مسیر مبارزه را انتخاب می کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد، افزود: امام سجاد(ع) آن چنان در راه مبارزه سیاسی و عبادی خستگی ناپذیر بود که دشمن را خسته کرد و سرانجام ایشان را به شهادت رساندند.
وی اضافه کرد: احیا و زنده نگه داشتن قیام عاشورا از طریق گریه بر سیدالشهدا(ع)، سفارش بر زیارت امام حسین (ع) و انتشار فضیلت سجده بر تربت امام حسین (ع) و بیان خطبه ها یکی از روش های مبارزه سیاسی امام سجاد(ع) بود.
امام جمعه موقت خرم آباد همچنین گفت: امام سجاد (ع) پرچمدار نهضت عاشورا بود و این نهضت نماد عدم جدایی دین از سیاست و نماد تکلیف مداری و غیرت دینی بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که مسئولان به مانند دیده بان فرهنگی از فرهنگ جامعه پاسداری کنند تصریح کرد: مسئولان باید در برابر ولنگاری های فرهنگی پاسخگو باشند.
حجت الاسلام متقی نیا در ادامه ضمن تقدیر از حضور هیات های مذهبی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ، کشتار اخیر مردم یمن توسط رژیم آل سعود را نیز محکوم کرد.
7266/6060
خبرنگار: احمد تلوری**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
کد N1521209

وبگردی