آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

دشمنان در صدد کمرنگ جلوه دادن نهضت عاشورا و چراغ رهبری دینی هستند

دشمنان در صدد کمرنگ جلوه دادن نهضت عاشورا و چراغ رهبری دینی هستند

اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان اسلام در صدد کمرنگ جلوه دادن عظمت و پیام خای نهضت عاشورا و چراغ رهبری دینی هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: اشاعه قرائت های ناصحیح از دین اسلام و ترویج خشونت و گروه های افراطی، تروریست و بی ریشه نظیر داعش با هدف انحراف افکار عمومی از پیام و اموزه های بحق دین مبین اسلام صورت می گیرد.
وی گفت: زنده نگهداشتن عزاداری های محرم و صفر و ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت کمترین تکلیفی است که هر مسلمان آزاده در شرایط کنونی بر عهده دارد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: نیاز است که در برهه حساس کنونی با زدودن رفتارهای خرافی و انحراف در عزاداری ها و تلاش برای انتقال مفاهیم بلند فلسفه عاشورا به نسل جدید جامعه ادای دین به تکلیف و رسالت دینی خود داشته باشیم.
آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: نقش هنرمندان برای زنده نگاه داشتن قیام کربلا و امام حسین کلیدی است و این قشر باید با بهره گیری از ابزار هنر مجاهدت ها و فداکاری های مردان خدا را به جامعه انتقال دهند و توطئه های دشمنان را به مردم جامعه معرفی کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: هنرمندان باید جنایت های آل سعود و حمایت آمریکا از آنان را در به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی دفاع در یمن را به تصویر کشیده و مظلومیت مسلمانان در فلسطین، سوریه و عراق را به جهانیان نشان دهند.
به گزارش ایرنا، وی با یادآوری آغاز هفته استاندارد افزود: امید است با استاندارد سازی تولیدهای داخلی زمینه حضور محصول های تولید داخل در بازارهای های بین المللی و جهانی بیش از پیش افزایش یافته و اقتصاد کشور از اقتصاد نفتی رهایی یابد.
امام جمعه اراک با گرامیداشت روز پیوند اولیا و مربیان و هفته بهداشت روان گفت: اعتیاد به مواد مخدر بزرگترین معضل جامعه امروز است که اغلب مشکلات و معضلات اجتماعی به واسطه آن در جامعه ایجاد می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم توجه به نابینایان اشاره کرد و افزود: نابینایی معلولیتی است که اگر جامعه فرصت های برابر برای افراد مبتلا فراهم کند می تواند از محدودیت به شکوفایی استعدادها بینجامد و جامعه نیز از مزیت های مثبت این قشر بهره مند شود.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
/6013/1955/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری
کد N1521202

وبگردی