آفتاب
امام جمعه تبریز:

جریان شناسی مردم از عاشورا موجب علاقه آنان به تفکر عاشورایی شد

جریان شناسی مردم از عاشورا موجب علاقه آنان به تفکر عاشورایی شد

تبریز - ایرنا - امام جمعه تبریز گفت: بدنبال جریان شناسی مردم از دو تفکر اردوگاه یزیدی و اردوگاه امام حسین (ع) موجب علاقه مندی آنان به تفکر عاشورایی و انزجار از تفکر یزیدی شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه امسال عزاداری های ماه محرم در داخل و خارج کشور با شکوه خاصی برگزار شد، افزود: در این آئین ها در کنار ذکر مصائب اهل بیت (ع) و نوحه سرائی ها، شعارهای هیهات منا الذله و لبیک یا حسین شنیده شد که این امر نشانگر بلوغ سیاسی و رشد فکری مردم نسبت به نهضت عاشوراست.
وی با بیان اینکه اهداف و آرمان های نهضت عاشورا برای مردم تا حدودی مشخص شده است، اظهار کرد: هر چقدر مردم نسبت به این اهداف و آرمان ها آگاه تر شوند اثرات آن در جامعه بیشتر ملموس می شود.
خطیب جمعه تبریز یادآور شد: با وجود تلاش دشمنان برای تضعیف کردن این شعارها و احساسات حسینی مردم، علاقه و اعتقاد مردم نسبت به تفکر عاشورایی و حسینی بیشتر شده و این علاقه و روحیه باید بیشتر تقویت شود.
آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: در دوران امام حسین (ع) یزید و یزیدیان بدنبال انحراف مردم از اعتقادات دینی بودند و اکنون نیز مستکبران و در راس آن ها آمریکائی ها برای رسیدن به اهداف شوم خود بدنبال به ابتذال کشیدن وضع فرهنگی کشور و سست کردن مردم به ویژه جوانان نسبت به اعتقادات مذهبی و نهضت عاشورا هستند.
به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به مسائل فرهنگی کشور گفت: اگر دولت به مسائل فرهنگی توجه نکند و در جامعه ولنگاری حاکم شود، فرهنگ ابتذال بیگانه بیشتر در جامعه نفوذ می کند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید از قیام عاشورا درس عبرت بگیریم، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) برای حفاظت از اسلام در برابر کفر و حق از باطل بود و اگر قیام عاشورا نبود از اسلام نامی باقی نمی ماند.
آیت الله مجتهد شبستری، یادآوری کرد: در زمان کنونی وظیفه پیروان مکتب ابا عبدالله استقامت و ایستادگی در مقابل استکبار و تفکر مذاکره با آمریکا و گرایش به سمت این کشور است.
وی گفت: پیروان این مکتب باید این پیام ها را خوب درک کنند و با شعور کامل همه لبیک یا حسین سردهند.
خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه اکنون حسین زمان، رهبر معظم انقلاب است خاطرنشان کرد: ایشان برای مسلمانان جهان و ایران هشدار دادند که در برابر توطئه های شوم دشمنان به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود باید هوشیار باشند.
آیت الله مجتهد شبستری افزود: مسئولان دولتی و اقشار مختلف مردم باید هشدارها و بیانات روشنگرانه و افشاگرانه رهبری را جدی بگیرند و علاوه بر سردادن شعار هیهات منا الذله شعار لبیک یا خامنه ای سردهند.
وی با اشاره به جنایت های رژیم آل سعود و به خاک و خون کشیدن عزاداران مجلس عزا در یمن گفت: این حمله ددمنشانه آل سعود از سوی بیشتر کشورهای جهان محکوم شد ولی اعلام محکومیت از سوی این کشورها کافی نبوده بلکه باید در برابر این ستمگران و جنایتکاران جنگی بایستند.
آیت الله مجتهد شبستری اظهار امیدواری کرد: به فضل خداوند ستاره آل سعود در حال افول بوده و مسلمانان مصمم هستند ریشه این رژیم را از بیخ و بن برکنند.
به گزارش ایرنا، وی همچنین خواستار مشخص شدن وضعیت افراد دوتابعیتی در کشور شد و گفت: این افراد قسمت متنابهی از عمر خود را در خارج زندگی کرده و قلب و مغز آنان به سمت خارج کشیده می شود و مسئولان باید حواس خود را نسبت به این افراد بیشتر جمع کنند و وضعیت آنان را مشخص کنند.
امام جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه نیز با تاکید بر عمل به اقتصاد مقاومتی و استاندارد سازی تولیدات داخلی گفت: در صورت رعایت نکردن استاندارد در تولید لوازم خانگی خطرات جانی و مالی بر جامعه تحمیل می شود.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به رعایت مدیریت کیفیت در تولید محصولات در واحدهای تولیدی و کارخانجات، افزود: رعایت کیفیت و مرغوبیت کالا در کنار کمیت محصول از وظایف تولید کنندگان است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
کد N1521187

وبگردی