آفتاب

امام جمعه بندرعباس:گریه برامام حسین(ع) دارای ریشه ها ومبنای دینی وعقلانی است

امام جمعه بندرعباس:گریه برامام حسین(ع) دارای ریشه ها ومبنای دینی وعقلانی است

بندرعباس – ایرنا – نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت : گریه برامام حسین (ع) و یارانشان دارای مبنا و ریشه دینی وعقلانی بوده ومنطق مستدلی در پشت آن قرار دارد.

به گزارش ایرنا آیت الله غلامعلی نعیم آبادی درخطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت : می توان با کنکاش درسیره ائمه (ع) و قرآن ریشه ها و مبنای این گریه و عزاداری را به خوبی نشان داد.
وی ادامه داد : از سوس دیگر این ملت خردمند و ریشه دار در تاریخ هیچگاه بی دلیل برای امام حسین (ع) ویارانش گریه نمی کند وسوی دیگر انسان دارای احساسات و عواطف انسانی نیز نمی تواند در رسای شهادت سالار شهیدان نگرید.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت:هجمه هایی که با استفاده از رسانه های خارجی به عزاداری وگریه برسید و سالار شهیدان صورت می گیرد به لطف خدا راه به جایی نخواهد برد.
وی با اشاره به روز جهانی صادرات ٰخاطرنشان کرد:یکی از نشانه های پویایی و حیات جامعه میزان صادرات آن است اما شنیده شده حتی دستگاه 'مرده شور' نیز از چین وارد شده است که امید می رود واقعیت نداشته باشد. ٰ
وی به روز جهانی استاندارد اشاره کرد و گفت : همه باید استاندارد را در اجرای کارها و ساخت ابزار وتهیه وسایل رعایت کنند و تکلیف اصلی بر عهده دولت است که خواهش می کنم نظارت کند.
امام جمعه بندرعباس به روز جهانی نابینایان اشاره کرد و گفت: نابینا را ناتوان فرض نکنیم و از ظرفیت های آن ها در عمل استفاده شود.
آیت الله نعیم آبادی یادآور شد:کشاورزان محصول تولید می کنند ولی امکان فروش محصول هایشان فراهم نمی شود و سویی برنج از هند و گوشت از ونزوئلا وارد می شود انتظار می رود
دولت با سیاست گذاری درست وارد میدان شود و شرایط فروش محصول های کشاورزی را بیشترفراهم کند.
3219 /6048
خبرنگار : عزت الله معمارباشی ** انتشاردهنده : خلیل تنیده
کد N1521170

وبگردی