آفتاب

امام جمعه کرج:دشمنان نمی توانند انقلاب اسلامی را تضعیف کنند

امام جمعه کرج:دشمنان نمی توانند انقلاب اسلامی را تضعیف کنند

کرج-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: آمریکا، اسرائیل غاصب و آل سعود با ترفند های خود نمی توانند انقلاب اسلامی و مسیر نورانی آن را تضعیف یا تعطیل کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود:انقلاب اسلامی بر مسیر ولایت و امامت استوار است و هیچ دشمنی نمی تواند آن را به زانو درآورد.
وی با اشاره به اهداف نهضت عاشورای حسینی اظهار کرد:امر به معروف و نهی از منکر و نهراسیدن از ظالم مهمترین اهداف این قیام الهی بود که انقلاب اسلامی ایران نیز متاثراز نهضت عاشورایی است .
حسینی همدانی بیان داشت: امربه معروف و نهی از منکر در قرآن کریم موردتاکید فراوان قرار گرفته است، بنابر این ریشه قیام امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی بر همین امر الهی استوار است.
وی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با تمام زندگی و اهل بیت (ع) خویش به مبارزه با ظالم زمان پرداخت و با این حرکت معنوی ، آیات قرآنی را برای بشریت تفسیر وعملی کرد.
وی افزود: حرکت انبیاء الهی(ع) همواره براساس مبارزه با بی عدالتی ها، اصلاح جامعه انسانی و مبارزه با ظلم وستم و طاغوت ها بوده است و بر این اساس طاغوت زدایی از مبانی قیام عاشورای حسینی وانقلاب اسلامی ایران است.
خطیب جمعه کرج خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی برای برقراری عدل و ریشه کنی ظلم و ستم با تاسی از عاشورای حسینی به پیروزی رسید.
آیت الله حسینی همدانی بااشاره به جنایت های آل سعود درگوشه وکنارجهان گفت: این رژیم امروز با افکار و عقاید انحرافی به جنگ شیعه در جهان اسلام آمده است.
وی کشتار شیعیان نیجریه و مردم بی پناه یمن را از جمله جنایت های رژیم آل سعود نام برد و افزود:حمایت از ارتش نیجریه برای کشتار شیعیان در کارنامه ننگین آل سعود ثبت و ضبط شده است.
حسینی همدانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) افزود: این امام (ع ) همام پس از واقعه کربلا با روشنگری و تبیین اهداف والای قیام حضرت سید الشهداء (ع)، یزید و حکومت بنی امیه را رسوا کرد.
وی گفت: روشنگری های حضرت زینب کبری (س) و حضرت زین العابدین (ع) موجب شد که اسلام زنده بماند و دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.
وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) در طول حدود 34 سال امامت با برکت خویش درس های بزرگی به بشریت داد.
خطیب جمعه کرج، حفظ اصول دین ، محبت و مهربانی به فقرا و مستمندان و رسیدگی به امور آنان را از جمله اقدامات ارزشمند حضرت امام سجاد(ع) برشمرد وافزود: راویان شیعه و سنی در طول تاریخ همواره به علم ، حلم و درایت آن حضرت اذعان داشته اند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری ازسخنانش به اهمیت مسائل فرهنگی در جامعه پرداخت وگفت: امروز مقابله با تهاجم فرهنگی باید در اولویت کاری مسئولان قرارگیرد.
وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف به جنگ ارزش های دینی ، فرهنگی و اجتماعی در جامعه اسلامی آمده اند که باید در این زمینه اقدامات لازم برای دفع و رفع این تهاجم به عمل آید.
حسینی همدانی اظهار کرد: برای کنترل آسیب های اجتماعی همه باید به میدان بیایند زیرا دشمن از هر فرصتی سوء استفاده می کند ودر بخش فرهنگی هزینه سنگینی کرده است.
وی هدف اصلی دشمن را ترویج زندگی به سبک غربی و به خطرانداختن اصول شرعی و دینی دانست و گفت:
در این زمینه باید مبانی انقلاب واسلام حفظ شود و به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه بیشتری کرد.
خطیب جمعه کرج دربخش دیگری از سخنانش به تربیت صحیح کودکان اشاره کرد و گفت:خانواده ها باید به شخصیت کودکان احترام بگذارند و آنان را برای آینده مطابق با ارزش های دینی و الهی بار بیاورند.
حسینی همدانی افزود: تکریم شخصیت کودکان و تربیت صحیح سرمایه های آینده موجب شکوفایی اجتماعی خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور اظهار کرد: همکاری بیشتر مردم با مسئولان در برنامه ریزی های کلان کشور تاثیر گذار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز به سالروز درگذشت آیت الله مهدوی کنی و سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی اشاره کردو از شخصیت این دو عالم ربانی تجلیل به عمل آورد.
خطیب جمعه کرج نیز به موضوع تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و گفت: اختصاص اعتباربیشتر برای توسعه برنامه های ورزشی در البرز و قهرمان پروری ضروری است.
وی اظهار داشت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید به توسعه فعالیت های ورزشی در جامعه پرداخت.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1521153

وبگردی