آفتاب
آیت الله ایمانی:

دستگیری تروریست های تکفیری نتیجه همدلی مردم و مسئولین است

دستگیری تروریست های تکفیری نتیجه همدلی مردم و مسئولین است

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دستگیری بیش از ۱۰ نفر از تکفیری های تروریست در استان فارس نشان از هوشیاری و همدلی مردم و مسئولین استان فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به دستگیری تعدادی از تروریست های تکفیری در استان فارس گفت: تلاش ها و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان، مسئولین سیاسی و امنیتی و نیروی انتظامی و سپاه با همراهی دستگاه قضایی به نتیجه رسید و خوشبختانه مانع از فاجعه ای بزرگ و بر هم خوردن عزای اباعبدالحسین شد.

وی گفت: صبح تاسوعا یک گروه بیش از ۱۰ نفره که قصد ضربه زدن به عزای اباعبدالله در شیراز و برخی از شهرستانهای استان را داشتند با هوشیاری و تلاش همه جانبه، شناسایی و دستگیر شدند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این گروه تکفیری با ۱۰۰ کیلوگرم تی ان تی قصد داشتند در مراکز عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی فاجعه ایجاد کنند که با هوشیاری مسئولین و مردم شناسایی و دستگیر شدند.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: این حرکت، افتخاری بزرگ برای مسئولین و مردم در این استان است که در این راستا باید مردم بیش از گذشته دقت داشته باشند و حرکت های مشکوک را به مسئولین گزارش دهند.

وی افزود: این تکفیری ها می خواستند عزای حسین را دگرگون کنند که خوشبختانه قبل از بروز جنایت، نتیجه عمل خود را دیدند.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب مصوبه ای در کنگره آمریکا علیه عربستان گفت: کنگره آمریکا مصوبه ای را تصویب کرد که طی آن مشخص شد که عوامل حادثه ۱۱ سپتامبر و حمله به برج های تجاری دوقلو از عربستان بوده و اعلام کردند که تمام حادثه دیدگان و خسارت دیدگان می توانند به دادگاه شکایت کنند و دولت آمریکا نیز این مصوبه را وتو نکرد.

آیت الله ایمانی گفت: از طرفی این مصوبه مباحث دیگری نیز دارد، اینکه آمریکا به جوامع اعلام کرد که طرفدار عربستان نیست اما به خاطر اینکه دل عربستان را به دست بیاورد حملات موشکی به یمن را آغاز کرد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: ارتباط آمریکا و عربستان ۷۰ سال است که برقرار است و به این راحتی نیز از بین نمی رود.

وی با بیان اینکه تاریخ مصرف آل سعود به اتمام رسیده است، گفت: این سیاست آمریکا است چرا که تاریخ مصرف آل سعود به اتمام رسیده و آمریکا می خواهد کاری کند که در پایان این زمان حکومت آل سعود دیگر پولی برای آنان و مردم بیچاره عربستان نماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام آوران عاشورای حسینی نیز گفت: رساندن پیام شهادت در برخی مواقع کمتر از خود شهادت نیست که این مهم را حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) به خوبی انجام دادند و پیام عاشورا نسل به نسل منتقل می شود.

کد N1521129

وبگردی